Tua..

Wednesday, August 12, 2009
Orang lain yang tak datang kerja, orang lain yang dipersalahkan...aduiii...

Bla bla bla dah nak masuk 3 minggu aku berulang alik ke MAS di Subang. Kejap sungguh masa berlalu. Tak lama lagi dah nak masuk bulan Ramadhan. Entah sempat atau tidak untuk aku berjumpa dengan bulan yang mulia itu. Harap-harap aku masih dipanjangkan umur untuk merasai nikmat berpuasa pada tahun ni..

Pagi tadi jam agak teruk sebelum dan selepas tol pjs. Jam yang merenggut keindahan pagi hari. Namun aku cuba untuk ceria seperti biasa. Cuba sebenarnya. Kata orang, kalau selalu bermasam muka, nanti cepat tua. Entah benar atau tidak kata orang itu. Tapi entah mengapa hati aku mengiyakannya sungguh-sungguh. Benar barangkali.

Oleh itu aku cuba sedaya upaya mempraktikkan keceriaan dalaman dengan sebaik mungkin, cheewahhh..Dari dulu hingga kini. Maka tidak hairan la jikalau mereka-mereka itu menganggap aku masih student lagi. Awet muda rupanya aku ni.hehehe....(perasan!).

Tapi, hakikatnya aku dah tua dah la. Eh bukan tua, tapi matang.

Matang???!!

erkkk...

16 comments:

Kehelan said...

tua??? takde aaa... tua pada usia jek... ;)

It4Ch1 said...

apa kata cuba ikut KESAS pastu naik kat jalan kewajipan pastu terus je ke subang. ikut jalan jengka. flyover baru da bukak kat situ kalau nak g subang. tengok takde jem pun. jem kat simpang kewajipan je. tang tu wajip jem.

Tirana said...

hahaha...orang kecik molek ni untung..tak nampak tua..eh ye ke?..

Khairi said...

cian awk jem tiap2 pagi. cari umah baru la fida... amacam?

natni said...

pra-matang kot kfid
hihihihihi =P

bridget said...

kak fida...
kite patut bangga sbb nampak lebih muda drpd usia kite ke...

yg mana satu org suka...
no.1: nampak tua drpa usia(wat if som1 kate *u inie 32 ke*)..mesti terfikir, aku ini nampak tua ke?

no.2: are u 19 yrs old?? :) *terus tersenyum n tanya, do i look 10yrs younger than my age??*

*fewww weeeitttt* :P

natni said...

banu i salu yg nom 2 tuh...

aish i malu la
how u noe
(u noe la kn..)

^____^

*tmpg lalu kfid~*

M@YaZ said...

mus .. flyover tu tak bukak lagi .. yang dah bukak hanya dari carefour je .. kalau tak silap aku la .. sebab semalam aku gi tak bukak lagi .. :D

Afida Anuar said...

Kay-->Tua, tapi muda...hehe

Mus-->hurmm..nnti akan dicuba, yus dah tunjuk dah jalan nk ke kesas tu..hrpkan aku, mmg aku tatau.... ko mmg lalu kut ctu eh? ko keje kat subang ke kat PJ?erkk

Kak Tirana-->fida takde la kecik molek pn kak tirana..biasa2 jek...hehe..dah tua dah, tp perasan muda..ekekekeke..tp betul la orang yang kecil molek tu susah nk nampak tua...kan?

Khairi-->erkkk..takpe la khairi...2 bulan jek lagi kat cni, harapnya la....lgpn dah suka sangat duk putrajaya tu..hehe (musti awk nk suh cari umah area kg dato harun kan? kan? ekekkeke)

Intan-->pra sekolah..hehehe

Baanu-->tentulah no 2 tu..hehehe
Intan mmg sentiasa no 2...tak dapat disanggal lagi..phheeewittt..

Ajat-->aisehh..xleh lalu kut ctu lagi la..

aziz said...

ingat2 la ko tu dh tua.. dh tua.. saje aku ckp 2 kali...

nhy said...

kakak fida, apakah perbezaan antara tua dan matang? boleh tak berkongsi dengan saya yang memang tak tahu ni? ;p

ajiz, sendiri ckp 2x psl apa? pelupa? sbb apa lupa? sendiri dh tua ek? oo. . ok2, understood ^_^

Afida Anuar said...

Ajiz-->klu aku dah tua..bermakna ko lagi tua..ko kan lagi tua dari aku..kan? kan? saje aku ckp 2 kali...miahahhaah

Nisah-->hehee...ajiz mmg begitu..sbb pelupa..maklumlah dah tua...hikhikhik...
Nisah..tua itu adalah sejenis tumbuhan2 yang melekat di dinding2..manakala matang adalah sejenis tumbuhan yang menjalar di dinding2..berbeza kan??erkkkk

hehehe

baanu said...

op-cors la intan olbes no.2... mcm sy n kak fida...
:)

ajiz, u r > tua drpd kami!!!
:P

Afida Anuar said...

baanu...setujuuuu!!!!..hehehe

Rashid said...

mana ada.. masih muda trang tang tang lagi tu.

Selalu tertanya, naper dan siapa pencipta asal istilah 'umur'.

Afida Anuar said...

erkk..muda? hehehe...

hurmm...klu takde umur, mungkin tunggang terbalik jugak dunia gamaknye...

 

Browse