Indah..

Monday, August 17, 2009
Hidup memang indah. Apatah lagi jika kita memandang kehidupan ini sebagai satu anugerah yang patut kita isi dengan perkara-perkara yang indah. Bukan dengan perkara yang menyakitkan atau menyedihkan. Tapi bercakap memang senang kan? Sekali hati tercalar, mau gelabah dibuatnya nak mengindahkan kembali kehidupan. Kan?? Ker aku je yang macam tu? Asyik nak gelabah jek....erkkk..

Makan nasi ayam, ber'kicap'kan gula melaka. Boleh jadi indah...

Indah kerana dapat tengok lirik senyuman di wajah semua orang. Intan, Wawa dan Ina ketawa riang. Pelayan-pelayan kedai pun ikut senyum memanjang. Dan aku...owhh aku dah buat ramai orang ketawa kerana memakan nasi ayam ber'kicap'kan gula melaka....aku pun ikut ketawa sama lah. huh!

'Sedap' jugak nasi ayam ber'kicap'kan gula melaka tu...hehe

Moral of the story: Hitam jangan disangka kicap;)

"Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Kuasa".

PS: Kay, pinjam tagline kay tuk entry ni eh, kali ni je..pelissss..hehe

13 comments:

Tirana said...

Macam mana boleh makan nasi ayam dengan gula melaka? hehehe...Sengaja atau tak sengaja?

Kehelan said...

ok laa makan nasi ayam ngn gula melaka... manis secukup rasa...

drpd ada org makan biskut cicah kicap... ekekekeke

Afida Anuar said...

Heheh..tak sengaja la kak tirana...masa tu order jugak cendol..sekali pelayan hantar gula melaka tu bersama cendol dalam bekas yang berasingan..mati2 fida ingat kicap...aduhaiii...
mmg diaorang gelak sakan la...
malu fida...hehehehe

natni said...

kfida org bukan saje nk gelakkn kfida tau...

org gelakkn org kedai tuh, tapapeta abis sume satu kedai kwn2 die panggil...

tp sedap kn...XD

Afida Anuar said...

kay ke yang makan biskut cicah kicap tu??ekekekkeke...

dah la nasi ayam tu tak dikasi kuah sup..kicap pun takde..kasi air lada jek... tu yang fida ingat dia bawak mai kicap....

tp sedap jugak kay, rasa manis2 gitu..heheheh

Afida Anuar said...

Hehehe..takpe intan..aku pun gelakkan diri aku sndiri gak...jadi tak leh salahkan orang yang gelakkan aku...kan??

adehh memg lawak..

tp seyes arr, sedapppppp...heheh

syahza said...

hitam jgn disangka buntut kuali pun buleh juga tp ade buntut kuali yg x hitam ie. kuali kt kedai yg org blum pakai lg

Afida Anuar said...

ke kuali kat umah cik toin ni???heheheh

Faridrashidi.Com said...

Kami di sini makan nasi ayam dengan asal aswid.. ha, rasanya macam gula melaka juga.

humaimee said...

Bak kata Prof. Jubair dalam syarahannya: "Beauty is in the eye of the beholder"

Baru pagi tadi sy terbubuh serbuk asam dalam mee goreng :P

Afida Anuar said...

Farid-->haaa..tp mmg sedap...wahhh kat sana pun ada nasi ayam? ingtkan kat malaysia jek..hehehe

Faheem-->ha?adehhh mcm mana la rasanya mee goreng tu yer faheem... ni tersalah amik serbuk asam ke..sbb teringtkn sakeenah kat rumah ni???hehehhe

Khairi said...

oo jadi yg disangka kicap itu rupanya gule melake?

atau gimana? hehehe.

Afida Anuar said...

Tepat sekali..hitam gula melaka itu disangka kicapp...adehhhh

 

Browse