
23 Februari. Hari ni genap 2 tahun aku dan 99 sahabat yang lain berlepas ke Mysore India untuk menuntut ilmu di perkampungan Infosys. Kalau ditanya apakah perkara yang tidak dapat aku lupakan dalam hidup aku, antaranya adalah kenangan bergelar Infocion selama 4 bulan. Bergelar Infocion memang banyak mengajar aku erti kehidupan, persahabatan, keseronokan, kerinduan, suka duka menghadapi dugaan, bla bla bla dan bermacam lagi, cheewahh.
Owhh yer, walaupun sibuk menyiapkan diri dalam bidang perisian, kat Infosys ni jugak la buat pertama kalinya aku belajar memegang dan membaling bola boling, masuk menonton wayang, erkk yang mana sebelum ni tak pernah sekali pun aku lakukan dalam hidup. (Tolong la percaya).
Walaupun baru peringkat permulaan dalam bidang per'bolingan', ia tidak pernah mematahkan semangat aku untuk 'strike' dan 'strike' dan 'strike' lagi. In a row tuu! Wowww!! (Angkat bakul sendiri jap, eheh). Padahal satu game tu jek strike in a row nye.. Game lain, erkk. heee. Lagi satu boling kat dalam kampus Infosys tu agak murah. Dalam Rs45 atau 45 Rupee untuk satu game atau bersamaan dengan RM3 ringgit lebih + kasut. Murah kan?
Maaf, melalut sehingga ke bidang per'bolingan' jadinya entry second anniversary ni. Itu lah aku, kalau dah 'excited' bercerita tentang satu-satu perkara, pasti...akan berlarutan.
Tahun lepas kami semua sepakat mengadakan ulang tahun pertama pemergian kami ke Infosys Mysore dengan berkelah di Sungai Congkak beramai-ramai. Tapi tahun ni, plan untuk mengadakan second anniversary dengan acara-acara yang lebih mantap kurang menjadi. Maklum lah, sejak duamenjak ni, terlalu ramai dari kami yang sibuk dengan tugas masing-masing sehinggakan tidak berkesempatan untuk melaksanakan aktiviti yang sepatutnya. Walaupun rancangan telah ada, insyaAllah bakal dilaksanakan di lain masa.
Sebaliknya, hari Sabtu baru ni, kami yang beberapa kerat ni buat gathering kecil-kecilan melawat baby Umar, anak sulung kepada Puan Maslina dan Incik Adil di rumah beliau di Serdang. Ya Allah comel nye Umar. Secomel bonda sama ayahandanya..erkk..heee.
Sempat la beramah mesra dengan Umar walaupun sepanjang kedatangan kami, Umar asyik memejamkan matanya. Biasa la, dah nama pun bayi. Time ni la dia nak pejam matanya. Kan? kan? (Umar, jangan lupakan dakapan Makcik Fida yer, insyaAllah ada masa nanti makcik-makcik sama pakcik-pakcik datang melawat Umar lagi eh, eheh)
Selepas melawat Umar yang comel, kami meneruskan agenda gathering kami yang tidak seberapa tapi enjoyable itu. Owh yer, petang tu Fakhzan belanja kami semua makan. Aku, Ida Miss Deeno, Nurul, Palie kecik, Palie besar, Pejal, Lan, Yoe Picisan dan Juzaili. Terima kasih banyak-banyak Fakhzan sudi belanja kitaorang. Moga murah rezeki di tempat baru nanti. Lain kali jangan lupa belanja lagi eh.heee..
Dan..Palie kecik, masa tengah beramai-ramai ronda di Alamanda sementara menunggu tayangan perdana 'tv1', dengan tidak semena-mena beliau mengajak kami masuk Big Apple Donut. Kali ni, dia pulak yang belanja kami semua dengan donut yang pelbagai perisa. Alhamdulillah, murah rezeki hari ni. Moga rezeki dia pun sentiasa dipermudahkanNya.
Kira satu hari tu, memang dapat 'unwind' la segala mak nenek stress. Betul la kata orang, punyai ramai kawan ni, memang membahagiakan. Lebih-lebih lagi kawan yang sebenar kawan. Jangan kawan makan kawan sudah. Deritanya, hanya Allah saja yang tahu.
Kata atuk pulak, berkawan biar seribu. Bercinta biar satu. Berkahwin nanti...moga kekal ke anak cucu, eheh.
Kepada semua teman-teman x-Infy, jauh atau dekat... aku doakan moga tali persahabatan yang terikat itu kekal utuh sehingga ke akhirnya. Syukur, Dia mempertemukan kita semua..