Senyum...

Thursday, October 28, 2010
Berpenat-lelahlah kerana sesungguhnya kesenangan itu selepas kesusahan.
Janganlah berdukacita kerana hidup ini meletihkan, sebab demikianlah hidup ini diciptakan.

-Imam Shafie-

PS: Ok, baiklah. Nak senyum kat semua orang ni. Ceria-ceria semua ya!

14 comments:

sahromnasrudin said...

salam afida..baca surah al-asr ayat 1-3 selalu ya..pasti awak akan DAPATI selepas kesusahan itu, akan timbul kesenangan..itu janji Allah SWT

nurkass said...

salam fida..
mana2 tak nampak senyum pun..hehe

la..x dpt msg tu..camne kass nak minta tlg fida nih..xleh citer kt sini..huhu

Abd Razak said...

Salam Saudari Afida...:)

Moga sdri sihat dan ceria serta sentiasa dalam rahmat dan kasih sayang~Nya..

Itulah kehidupan ini, benarlah begitu..Begitulah peredaran masa...

Apa yang penting adalah menjadi hamba~Nya sebagaimana yang Dia kehendaki. Semoga Allah s.w.t. membantu kita menuju~Nya...:)

shameel Iskandar said...

salam Afida- dalam hidup kita terlalu banyak merungut, padahal terlalu bnayak nikmat TUHAN yg telah kita pungut.

uNcLeJoE said...

senyum seindah suria yang membawa cahaya..

senyumlah dari hati, wajahmu berseri...

la la al lala ala

tapi kan... UJ punye kerja minggu ni bulan ni berlambak gila... tak sempat nak senyum..MQA nak datang kolej.... keje2 backdated.... kalau tak jadi ketua rasa tak seberat ni kot... adehhhh.... aqila lak meragam lak nak tumbuh gigi.. demam je...

aliff muhammad said...

Afida,

sabar dan positif hadapi hidup ini. senyum sama-sama jom! :))))

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Kalau diikutkan dlm Surah AsSharh:5 فَإِنَّ مَعَ ٱلۡعُسۡرِ يُسۡرًا Bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesusahan disertai (bersama2) kesenangan.
Kesusahann dan kesenangan adalah seiring (bersama2). Ada ketika datangnya kesusahan, ketika yg sama juga datangnya kesusahan. Hidup ni perlu byk bersabar, krn ujian yg Allah SWT berikan pada seseorang adalah mengikut takdir mrk dan Allah SWT gelarkan mrk sebagai org2 yg bertaqwa apabila melepasi ujian musibah dgn sabar. Surah AlBaqarah:177 وَٱلصَّـٰبِرِينَ فِى ٱلۡبَأۡسَآءِ وَٱلضَّرَّآءِ وَحِينَ ٱلۡبَأۡسِ‌ۗ أُوْلَـٰٓٮِٕكَ ٱلَّذِينَ صَدَقُواْ‌ۖ وَأُوْلَـٰٓٮِٕكَ هُمُ ٱلۡمُتَّقُونَ Orang-orang yang sabar dalam masa kesusahan (tubuh badan) dan kesusahan (keadaan), mereka itulah orang-orang yang benar (beriman dan mengerjakan kebajikan) dan mereka itulah juga orang-orang yang bertakwa.
Wallahualam

ummu said...

salam saudari Afida
benar kan, kesenangan selepas kesusahan pasti kan tiba jua
selagi kita bersabar dan istiqamah solat

Pn Kartini said...

Salam dear:)

penat nii..tapi masih leh senyum utk adik fidaku sorangggg...;)

Afida Anuar said...

@Sahrom-->Salam sahrom...Thanks sahrom atas perkongsian. Alhamdulillah surah tu memang menjadi bacaan harian saya..

@Nurkass-->Salam..hehe..ni senyum lagi ni..

ooo..fida ada kasi email add kat komen blog nurkass..cuba cek.. cerita apa ni ya? yg blog survey tu ke?

@Abdul Razak-->Salam saudara abdul razak. Alhamdulillah saya di sini masih dikurnia ksihatan dan kesejahteraan dariNya. Moga saudara di sana pun begitu. InsyaAllah..moga Allah tetapkan iman kita utk sama-sama kita menuju ke syurgaNya

@Shameel-->Salam shameel. itu la.... sesuatu yg kita dalam tak sedar mungkin pernah merungut..

@UJ-->Mak aiii UJ..mengalahkan kak rosmah kita...eh silap...mengalahkan abang najib nampaknya UJ punya keje..hehehe

@Aliff-->hehe..insyaAllah alip..jom;)

@Tajnur-->Waalaikumusalam wbt...Tajnur. Alhamdulillah..kesusahan dan ujian, merupakan tanda kasih sayang Allah pada kita selagi kita bersabar menempuhnya dengan redha,waAllahualam..

@Ummu-->InsyaAllah pasti akan datang. Itu janji Allah dalam Al-quran..moga kita semua dikurnia kesabaran dan ketabahan dalam menghadapi apa jua dugaanNya.

@Kak Tinie-->Salam my dear kak tinie..hehe..fida pun tak larat gak nk bukak mata ni.. tapi masih senyum baca komen akak..thanks kak...muahhh muahhh..

Admin P@P said...

Assalamualaikum.
Walaupun penat, tanggungjawab sebagai hamba Allah perlu di'jaga' dan ditunaikan.

InsyaAllah akan rasa bahagia dan gembira.

TQ

keon said...

auntie, Umar Firas & babanya nk duit raya :)

Anonymous said...

cik puuu..copy ayt mg wat msk dlm FB aku..hahhaa..TQVM...cyggg mg..gagagga

Afida Anuar said...

Admin P@P-->Waalaikumusalam wbt.. insyaAllah..begitulah sepatutnya.. ..thanks for the words.

Keon-->Umar firas je layak dapat duit raya. Babanya tak layak dah:P

Mekbu-->mu gitu la mekbu...:P

 

Browse