Seseorang Yang Pernah Singgah Dalam Hidup, Punya Ruang Yang Istimewa Dalam Hati...

Wednesday, December 22, 2010
Semalam kami ada farewell lunch untuk Shy di Saba Cyberjaya. Akhirnya...Shy pergi di waktu kami betul-betul dah rapat. Sebak juga saya dibuatnya saat merangkul Shy buat kali terakhir. Entah la, biasanya saya tak ada rasa sebegitu di majlis perpisahan..kononnya cekal...huhu

Lepas ni, takde dah orang nak panggil saya Noor Kumalasari... ada ke Shy kata saya ni ada iras Noor Kumalasari. Jauh macam langit dan bumi saya rasa...err. Mungkin part mata je kut, bulat!...haha

Team kami... Shy (tudung putih) belakang, dua dari kiri dan 'Noor Kumalasari' belakang, dua dari kanan...heh..perasan!...

PS: Bertemu untuk berpisah, ah itu memang adat kehidupan... kan?

21 comments:

IMANSHAH said...

bertemu kerana Allah, berpisah tidak gelisah

Afida Anuar said...

Imanshah..sepatutnya macam tu la. tapi entah, ada rasa yang asing menerpa, hingga berkaca jadinya mata....errr..

Yan said...

akka pun baru je berpisah dgn staff. bagus lak tu...adat lah ye

Abd Razak said...

Assalamualaikum saudari afida..

Moga sdri sihat sejahtera hendaknya..

Adanya pertemuan, adalah juga perpisahan dan pertemuan menghadiahkan kita kasih sayang.

Pn Kartini said...

SAlam my dear...

Begitulah adabnya..
setiap penceritaan akan
ada penamatnya...
setiap pertemuan..
ada perpisahannya..
Biarpun kata org yang hilang itu akan berganti..
yg patah kan tumbuh..
Namun pastinya apa yang terganti itu tdk akan sama yang telah pergi.....
Hanya kasih sayang & ingatan yang berpanjangan bisa dekat di hati biar pun jauh di mata....:):)


p/s:panjang lakkk komen dari akak sri siantan nihh...:P

nurkass said...

"bertemu dan berpisah adat manusia biasa..Hilang dimata tapi di hati takkan lupa"..ingat tak lagu tu..selalu nya masa sekolah dulu..huhu..

erk..noor kumalasari ye..nanti jap nak telek tang mana..hehe..mmg ada iraslah fida..

Anonymous said...

meski di akhir tiap pertemuan...adalah perpisahan....namun kenangan yang terbina...akan tetap membenihkan suatu harapan pada tiap yang tersirat.....

ketentuan Allah adalah rahsia Allah....

wallahu'alam...

aliff muhammad said...

Berpisah zaman maya ini tak jauh mana Afida.

shy_wani said...
This comment has been removed by the author.
shy_wani said...

terima kasih kak...akak dh byk tolong saya..kite mmg dah betul2 attached..paling xleh dilupakan hari2 kite semangat prektis..malam yang team kite sapu bersih lantai pentas..hehe..
tapi apakan daya...saya sepatutnya seorang yang optimis, tapi punye kelemahan sendiri yang jika saya masih di sana, saya takut hati saya takkan cukup kuat...harap akak faham..
doakan saya kak...insyaAllah...ada umur kite pasti jumpe lagi...
saya pon doakan segala2 yang terbaik buat akak...
yang penting, kenangan kat xxx memang yang terbaik....
btw, mmg saya nmpk akak iras2 Noor Kumalasari especially bile time fesyen show tuh..

note: err..terharu la akak tulis entri nih.. :)

Bijen M. said...

Hai Noor Kumalasari.
Ha ha ha.

Admin P@P said...

Assalamualaikum.
Jodoh pertemuan di tangan tuhan.
Apa yang penting persahabatan yang dijalin dengan rasa kasih hanya keranaNya.

Walau terpisah, masih lagi boleh terus berhubung, kerana zaman ini tiada yang 'mustahil'.

TQ

sahromnasrudin said...

shy nak pergi mana..dia kena tukar ke bertukar kerja?? huhuhuh

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Nasib baiklah tajuk entri ni utk perempuan (shy) tapi kalau tajuk diterbalikkan, dah tentu jejaka idaman "Seseorang Yang Punya Ruang Istimewa Dalam Hati, Yang Pernah Singgah Dalam Hidup ...
Tak kisahlah Noor Kumalasari ke Meena kumari ke, yg penting dlm blog ni Afida mesti mari! Manusia datang dan manusia pergi dlm kehidupan macam ombak dipantai sehinggalah ombak bertukar menjadi tsunami. Tak pe sedihnya hanya seketika, tetapi keluarga yg sudah lama kita kenali, itu yg paling menyedihkan jika berlaku perpisahan. Wallahualam

Afida Anuar said...

Kak Yan-->Itu la kak, adat. Bertemu dan berpisah..:)

Abdul Razak-->Waalaikumusalam saudara abdul razak, moga saudara pun sihat2 juga di sana. Moga dengan pertemuan dan perpisahan ni bisa menambahkan lagi kasih sayang yang ada. InsyaAllah..

Kak Tinie-->Salam my dear kak tinie, ahaaa, sekali sekala komen panjang apa salahnya. Tapi betul la akak, manakan sama penggantinya. Takkan pernah sama sampai bila2 pun...

Kass-->hehe, kass, waktu fida kecil2 dulu orang panggil fida mata ikan lolong, eh tau dak apa ikan lolong ? orang ganu panggil ikan lolong sebab mata dia bulat..errr..

Anon-->Thanks, baru sembang dengan seorang kawan semalam pasal anon, tup2 hari ni muncul, dah lama orang tak kasi komen kat blog saya dengan nick anon. Apa pun terima kasih buat anon walau di mana saja berada..terima kasih utk komen..saya hargai...dan, insyaAllah perpisahan atau pertemuan, pasti ada hikmahnya yang Allah dah rancangkan, tapi kita sendiri tak tahu. WaAllahualam..

Alip-->Tapi tetap berpisah namanya Alip, ruang maya dan realiti takkan pernah sama..huhu

Shy-->Shy,akak ingat nak tulis panjang lagi, tapi tak sanggup...errr..gagaga..Sunyi rasanya opis, tadi nasib baik tak terkeluar tanya kat intan, eh shy dah datang belum...errr..

Apa pun xxx memang terbaik, turn akak nanti mcm mana la eh..huhu

Bijen-->err..hehehe... Hai Mr Bijen..

Admin-->Waalaikumusalam...AdminP@P.. harapnya macam tu, walau jauh di mata, dekat di hati...InsyaAllah...

Sahrom-->Shy memang nak berhenti Sahrom. Buat masa sekarang nak tumpu kepada suami dan keluarga..

Tajnur-->Waalaikumusalam wbt!... ohh kalau jejaka idaman, lain pula la tajuknya tajnur..errr..ahaa, keluarga... mak ayah, adik-adik. Benar sangat menyedihkan. Apatah lagi perpisahan abadi...tak boleh nak bayang suatu hari nanti macam mana....

Rashid said...

As Salam

.. saya bertemu ngan fida dan tapi tak nak pisah tau ..

MaizaC'Joe said...

Assalamualaikum

lama maiza xon9.. kesibukan hujung2 tahun ni... hehe...

berpisah asal yg tersenyum ya.. :)

aideeb said...

nur kumalasari..hehe..lama banar..dah lupa rupa nurkumalasari..

Afida Anuar said...

Cikgu Rashid-->Waalaikumusalam cikgu...insyaAllah..selagi ada hayat..., tapi satu hari nanti kena berpisah jugak cikgu!...errr

Mai-->Waalaikumusalam mai..ahaa, paham2 dengan kerja mai di akhir tahun ni...

Aideeb-->alamak, sampai hati ko deeb dah lupa aku..errr..eh rupa aku.... eh aku ke noorkumalasari betul? ekekeke

ummu said...

Fida
kawan amat mudah kita perolehi
namun sahabat 1 dalam beberapa orang
dan hiburan sahabat
akan membuatkan kita sentiasa terkenangkannya
meski suatu masa nanti
kita kan berpisah jua

Afida Anuar said...

Thanks kak ummu..atas kata2..fida akan ingat tu..

 

Browse