Tetamu Hati...

Sunday, August 22, 2010
Setiap takdir yang Allah dah tentukan,
adalah yang terbaik untuk setiap insan..

Have faith..
To live well or live hell
You choose..
May Allah bless..

-Hlovate-


'Nota' yang aku terima di helaian pertama. Bila buka helaian yang seterusnya, dan baca 'nota-nota' yang ada...aku rasa aku dah 'jatuh cinta' pada Hlovate... errrrr..

Ok bai

22 comments:

Khairi said...

hepi reading! :)

MaMaNuRiN said...

yeah...mamanurin pun dah abis baca..

alehkayong said...

n3 best.benar kadang kadang apa kita rancang tidak mejadi kita akan kecewa.tapi yakinlah ketetapan Allah itu pasti ada hikmahnya bagi orang yang sabar dan bersolat.

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Saya tidaklah mengenali Hlovate ni tetapi mmg beliau pengarang buku novel dan penyajak, tidak hairanlah kalau ramai yg jatuh cinta seperti terdapat dlm Surah Syu`araa:224-226.
Sebenarnya saya nak fokuskan ttg takdir bahawa Allah SWT telah menetapkan takdir kita sebelum kita dilahirkan didunia seperti teryata dalam Surah AlHadid:22, مَآ أَصَابَ مِن مُّصِيبَةٍ۬ فِى ٱلۡأَرۡضِ وَلَا فِىٓ أَنفُسِكُمۡ إِلَّا فِى ڪِتَـٰبٍ۬ مِّن قَبۡلِ أَن نَّبۡرَأَهَآ‌ۚ
W/pun kita diberi pemilihan, kita akan menjadi saksi kepada manusia dimana kerja2 dakwah mesti dilakukan supaya manusia tidak ada dakwaan diakhirat kelak. Dan Rasulullah saw menjadi saksi bagi kita spt terdapat dlm Surah AlBaqarah:143 Dan demikian [pula] Kami telah menjadikan kamu [umat Islam], umat yang adil dan pilihan [3] agar kamu menjadi saksi atas [perbuatan] manusia dan agar Rasul [Muhammad] menjadi saksi atas [perbuatan] kamu.
Wallahualam

MaizaC'Joe said...

Salam kak Afida

moga sihat dan ceria selalu :)
setiap takdir yang Allah tentukan adalah terbaik untuk kita.. moga kita sentiasa bersyukur atas nikmatnya..

penjejak maya said...

salam,

emmm nak komen ape ni ye haa membaca tu jambatan ilmu hehe..

Abd Razak said...

Salam sdri afida..

Semoga sdri sihat hendaknya serta sentiasa dalam rahmatnya..

Ambillah kebaikan daripadanya dan jauhkan apa yang tidak mendatangkan manfaat.

Selamat berpuasa..

Afida Anuar said...

@Khairi-->hepy:D ..Hlovate diletakkan sbaris dengan XArine...kat MPH smlm:D

@MamaNurin-->hehe... saya baru je masuk bab...errr..ok tak habis lagi..;)

@Alehkayong-->InsyaAllah... perancangan Allah buat kita..pastilah yang terbaik..saya yakin tu,

@Tajnur-->Waalaikumusalam wbt... terima kasih tajnur atas peringatan. Hlovate ni pun kawan yang recommend, alhamdulillah sarat dengan pengajaran...dan peringatan..ada diselitkan tafsir dari kitab suci AlQuran..

@Maiza-->Salam mai.. benar Mai... Hanya Dia Yang Tahu apa yang terbaik untuk kita...

moga mai pun sihat2 dan ceria selali..

@Penjejak Maya-->Salam... hehe...err,...nak balas apa ya...yeap...tapi seelok2nya di bulan yang mulia ni, tumpukan kepada khatam Al-QUran dulu dari buku iyer dak?;)

@Abdul Razak-->Salam saudara abdul razak. Alhamdulillah, sihat2 sentiasa di sini. Moga saudara pun begitu jua. InsyaAllah, akan diambil segala pengajaran yang ada. Kisahnya memang sarat dengan pengajaran...

Kehelan said...

baru?

sahromnasrudin said...

salam..awak peminat novel???? boleh jd geng wife sy nie huhuhuhuh

Tirana said...

Selamat membaca....boleh geng dengan kak tirana..hehehe

nahmy said...

bless from Him...is the only thing you need. the rest? is history

Afida Anuar said...

@Kay-->nota dah lama kay.. tapi fida baru ter'suka'..errr

@Sahrom-->salam..takde la peminat tuk semua...pilih2 juga sahrom..aha bole2 jadi geng;)

@kak Tirana-->Kak Tirana..hehe.. eh bukan kita memang geng ke;)

@Nahmy-->exactly Nahmy...

UJ said...

owhhh tengah bernovel... hehehe... bangga je sape penulisnya kan...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

sudah tentu

Afida Anuar said...

@UJ-->mesti bangga punya la..entah2 uj? heheh...

@Brutalsolo-->brutal dan masih solo? hehe.. of course...eceh..

UstazCahaya said...

Salam Fida.

Saya pun sudah jatuh cinta dengan Hlovate, cuma tak tahu dia itu Adam ke Hawa? Hehe;-)

Afida Anuar said...

Salam ustaz..
ni ada kaitan dengan ustaz promote hlovate aritu...saya pun beli..n yes..i'm in love..eceh...

mcm adam..errr.;)

syahida said...

salam fida,
i'm still wondering which novel did u read??if u dunt mind..plz share :)

Afida said...

salam syahida...

rooftop rant..that one.

syahida said...

okies dokies..thanks $ sharing.i nk gi cari novel tuh gak laa.he3

Afida said...

Cari2 ...tak rugi baca..
n ai rasa musti u pun jatuh cinta gak nnti ngn hlovate...

hehe

 

Browse