Rindu Sememangnya Rindu...

Monday, August 09, 2010
Bulan Ramadhan akan tiba hari Rabu ni..insyaAllah, moga dikurniakan umur yang panjang untuk bertemu dengannya. Ramadhan kali ni merupakan Ramadhan yang ke-4 aku mengharunginya di sini. Di bumi Putrajaya ni.

Terawih, insyaAllah macam tahun-tahun lepas, plan akan buat kat surau bawah ni je. Cuma, waktu hujung minggu tu tengok la kalau rajin, baru pi Masjid Putrajaya ke, Masjid Besi ke. Kalau rajin la. Mana la tau kut-kut boleh jumpa dengan Tok Jib yang baru balik dari bercuti dengan Kak Rosmah kita ke. Guane gamok Kak Rosmah kita, agak-agak boleh jumpa dak? HH...

Dan jangan la akak surau bawah tegur aku macam tahun lepas.

"Ni kalau bukan terawih, sah tak nampak muka kat surau ni. Nasib baik ada terawih".akak surau.

"Errr..", aku.

PS: Selamat Menunaikan Ibadah Puasa Buat Semua Teman...dan Maaf di Atas Segala Keterlanjuran...

I'll see you soon then.
Wasalam..

14 comments:

nahmy said...

alaarrr...biarkanje...yg penting Allah tahu. selamat berpuasa & mengimarahkan Ramadhan

MaizaC'Joe said...

Salam Kak fida :)

selamat berpuasa selamat menunaikan ibadah.. moga bulan yg penuh berkah ini kita nikmati sepuasnya... Alahmdulillah masih di beri kesempatan juga ramadhan kali ini....

uNcLeJoE said...

semoga ramadhan ini lebih baik buat kita dari ramadhan sebelumnya... dan sememangnya ramadhan tu sentiasa baik... kita je yang tidak ambil kebaikkannya... bukan tak ambil langsung kan.. kurang ambil...

itu...celoteh yang biasa... tapi tak ada apa yang jadi kudis pun kat fida kan dengan kata2 cam tu... mungkin mereka sebegitu nak initialize dorang nya conversation ngn kita... husnu zan.. ekkk positiff

rabu insyaAllah awal ramadhan... so Johor cuti... mungkin ini lah satu2 nya kebanggaanku apa bila bekerja di negeri ini... maaf tak ada bau kenegerian di sini ok... hehehe

Tirana said...

Selamat berpuasa, Fida. Tak amik cuti sambut puasa di kampung ke?

Abd Razak said...

Salam Saudari Afida..

Semoga dilimpahkan Allah kesihatan, jiwa yang tenang, hati yang bahagia, iman yang mantap buat kita semua.

Selamat menunaikan ibadah puasa dan menghayati ramadhan, maaf atas segala silap dan salah saya. Moga Ramadhan kali ini membuahkan amalan yang lebih baik...amin

Pn Kartini said...

Salam dear..:)

Selamat menyambut Ramadhan..:)
Moga keberkatan ,kekuatan & kesabaran sentiasa mengiringi sepjg Ramadhan..:):)
Selamat Berpuasa yaa:):)

Afida Anuar said...

@Nahmy-->selamat berpuasa juga buat nahmy sekeluarga;)... ye.. Allah tahu..

@Maiza-->Salam mai.. selamat berpuasa juga buat mai sekeluarga. InsyaAllah, alhamdulillah moga-moga masih diberi kesempatan untuk mengharungi cukup sebulan..

@UJ-->bulan ramadhan bulan yang paling mulia... itu la,cuma kita yang tak sambar kemuliaan yang ada dalam bulan tersebut..

hehe,tau UJ, tak jadi kudis pun. Cuma itu la, bulan puasa je kenal surau...bulan lain?

arghh kenapa selangor tak cuti? jelessnyerrrrr kat UJ!

@Kak Tirana-->Salam kak tirana. Cuti tinggal ciput je..pastu simpan tuk balik raya nanti. So puasa ni, tak balik la kut..huhu.. sedih

@Abdul Razak-->Salam saudara abdul razak. InsyaAllah..moga Allah melimpahkan rahmatNya kepada kita semua, dan menerima segala amal kebaikan kita. Aminn

@Kak Tinie-->Salam my dear kak tinie, terima kasih kak. Selamat menyambut ramadhan buat akak sekeluarga juga..insyaAllah.

Kehelan said...

Salam Ramdhan Fida... insyaAllah... moga ibadah kita lebih baik dr Ramadhan sebelumya...

sahromnasrudin said...

salam..dia tegur cenggitu sebab dia amek berat...heheheh..pikir positif cikit kan hahahaha

Afida Anuar said...

@Kay-->Salam ramadhan juga buat kay..insyaAllah..doa2nya mcm tu la kay;)

@Sahromnasrudin-->salam..iyer saudara sahrom..saje je tu;)

DrSam said...

Salam Ramadhan almubarak. semoga segala amalan yang baik di bulan yang mulia ini mendapat balasan dan rahmah yang berlipat kali ganda.

naimisa said...

Cik Afida, Selamat puasa masa boleh berpuasa. :)

theblabber. said...

selamat puasa fida. pedulikan je akak surau tersebut.

Afida Anuar said...

@DrSam-->InsyaAllah DrSam. selamat menyambut ramadhan almubarak juga..

@Naimisa-->hehe..iyer..alhamdulillah boleh lagi ni.. selamat berpuasa;)

@Miezi-->selamat miezi..ahaa, akak tu gurau2 je tu sebenarnya..hehe

 

Browse