Hatinya Tertinggal Di Utara...

Monday, November 28, 2011
Hapuslah air mata di pipi dan hilangkan lara di hati. Terimalah semua sebagai sebahagian dari perjalanan hidup ini. Dengan kebesaran hati dan jiwa, dirimu akan menemukan apa rahsia di balik titian kehidupan yang telah dijalani. Hingga kelak akan engkau rasakan tidak ada lagi riak kegelisahan dan keresahan saat sendiri.. -Abu Aufa-


Kalau kita kejar pada pangkat, kita akan bergantung kepada pangkat.
Kalau kita bersandar pada tiang, kita takut tiang tu jatuh.
Tapi kalau kita bersandar pada Allah, Allah sentiasa ada.. -Prof Dr Muhaya-


PS: Salam maal hijrah 1433H. Apa azam tahun baru?

26 comments:

NaeBlog said...

azam tahun baru?
Pinjam ayat indah Afida...
" ingin hapuskan air mata dan bersandar teguh padaNYA"
Sepenuh hati...

Afida, kenapa hati tertinggal di utara...?

IMANSHAH said...

tajuknya?? tak paham

CikGu Ma said...

tertinggal di utara? kak, nak saya tolong bawak balik ke? saya org utara..hehe..gurau jerr kak...salam maal hijrah...azam nak berubah, mengindahkan peribadi...

Tirana said...

Eh boleh pulak hati tertinggal kat sana sini ye Fida..hehehe..jangan marah, kak tirana gurau..Selamat tahun baru hijrah

Abd Razak said...

Assalamualaikum saudari afida..

Moga saudari sihat hendaknya dengan izin Allah SWT..

Ya jika kita bersandar kepada manusia, kita akan kecewa. Tiada keuntungan yang sangat besar dalam hidup ini, kecuali orang yang tidak memiliki sandaran, selain bersandar kepada Allah.

Pn Kartini said...

Assalamualaikum my dear....:)

.....bersandaran kpdNya semata-mata..membuatkan kita tenang Di jiwa...begitulah janji Allah....Andai kita jaga Allah,Allah juga akan jaga kita.....& ujian dariNya mendatang semata2 utk tingkat keimanan Dan darjat hamba di sisiNya...

Smile:)

r.o.l. said...

Macam lagu "I Left My Heart in San Francisco" bunyinya :-)

tajnuriyya said...

Assalamualaikum wbt
La hai, macam manaa buleh dok tertnggai kat sana nu? Habaq mai sini, kat mana? Sg.Petani, Kuala Kurau? Tu semoa tempat2 kenangan. Ni tentu dah mola dok teringat kisah2 lalu. Setakat dok tertinggai ikan masin, rempah sup ke berapa duit la sangat kalu dibanding dgn tambang pi balik? Cek ingat dah selesai la kisah2 rupa2nya bisa jugak no? Cek cakap ikan tulah yang nak dibuat pekasam...

nahmy said...

Salam Maal Hijrah 1433.

kakchik@ella said...

stuju sgt2 dgn entry ini.

eita said...

suka baca entri ni..
azam?

aliff muhammad said...

Azam?

Mahu kahwin.

Noorieda said...

ASSALAMUALAIKUM W.B.T..

SALAM MAAL HIJRAH KAK FIDA...^_*

Kamsiah said...

ingin jadi lbh baik dari hari2 semalam

nyanyisunyi said...

Salam Fida..
aduh..sgt tersentuh hati akak baca kata2 'Abu Aufa' yang fida titipkan di sini..
kebetulan hati berada di dua persimpangan..suka dn lara..
hati rasa sejuk dn nyaman membaca dua kata2 yg sgt bermakna ini..

thanks fida.

fuad ansari said...

kira handal jugak orang utara sebab berjaya mencuri hati orang pantai timur.. (",)

tahun ni, sy berazam utk menghadiri kak afida punya walimatul urus.. (",)

Pencari ALLAH said...

azam nak berjaya dalam hidup.amin ya rabbal alamin..

Afida Anuar said...

Nae-->sebab baru balik dari utara nae;)

Shah-->buat2 faham je la shah..ekkeke;P

Cikgu ma-->orang mana? wahh boleh jugak!... insyaAllah sama2 kita hias peribadi... moga2 jadi lebih baik..

Kak Tirana-->hehe, kak tirana, tak sengaja tertinggal, nak buat camne..;)

Abdul Razak-->Waalaikumusalam saudara abdul razak, moga saudara pun begitu jua insyaAllah.. Sama2 kita...menjadikan Allah sandaran kita, selamanya..

Kak Tinie-->Waalaikumusalam my dear kak tinie, kak..suka sangat baca komen akak ni, senyum panjang fida baca;)

Rol-->he he, lebih kurang begitu la gamaknya rol;)

Tajnuriyya-->Waalaikumusalam wbt... Tajnuriyya...wahh nama baru pula ya Tajnur...ada apa2 kah di sebalik nama barumu ini?;)

Cheq baru ja balik dari sana, kononnya macam tertinggal hati, begitu lah.. kononnya ja..

oh sg petani cheq penah sebut, tapi kuala kurau...rasa mcm takde dalam dictionary hidup cheq ni...takpa la..apa2 ja. Cheq terima apa yang hangpa tulih. Tetiba cheq mengidam nak makan ikan pekasam la....mana cheq nak caghi memalam ni?:P

Nahmy-->salam nahmy...

Kak Cik@ella-->terima kasih kak cik;)

Eita-->terima kasih, sebab suka baca;)

Aliff-->Azam kita serupa..;)... Aliff, kenapa privatekan blog, tak nak kasi fida masuk dah eh?...

Nooreida-->Waalaikumusalam wbt.. salam maal hijrah juga buat nooreida..

Kak kamsiah-->insyaAllah kak..moga2..fida pun sama.

Nyanyisunyi-->Salam kak... fida pun tersentuh sangat2, pasai tu teringin nak share kat sini...;)

Fuad-->eh eh...no komen.. he he. InsyaAllah, kalau Allah kata tahun ni, datang la eh..kalau tak datang walimatul urus akak...siap fuad!:P

Pencari Allah-->Aminn ya Rabbal Alaminn..insyaAllah... akak doakan yang terbaik!

budak penjara said...

dalam dunia kerja ni, ramai yg gilerkan pangkat smpai sngggup fitnah org itu ini semata2 nk nek pangkat..kat skolah sy ramai yg camtu..mmg sial..masuk neraka lah mereka semua

Pencari ALLAH said...

Doakan akak untuk yang terbaik juga :)

sahromnasrudin said...

ada apa dengan utara, fida....

Kakzakie said...

Sandarkan pada yg satu selain ayah-ibu untuk membantu yg termampu... hapuskan rasa membeku itu..

aliff muhammad said...

Afida,

Aliff sudah buka semula. Ada sedikit kes. Rasanya sudah ok. Umum sudah boleh baca.

nur aisya humaira said...

salam maal hijrah kak...:)

azam thn baru, nak pakai kete...keke

akak, jgn lupe jempt aisya gi walimah akak ehh..nak jugak jumpe kak fida...:)

Norsha said...

Sakam Maal Hijrah Fida,
Eh, buat apa kat utara tu ?

Afida Anuar said...

Budak penjara-->eh eh, jangan kutuk2 orang mcm tu, doakan moga mereka berubah..jadi baik!..

Pencari Allah-->Amin..insyaAllah

Sahrom-->Ada kenduri kahwin;)

Kak zakie-->Kak..insyaAllah kak.. InsyaAllah

Aliff-->Oooo..ingatkan tak sudi dah fida singgah sana;) thanx aliff

Aisya-->salam maal hijrah aisya, insyaAllah akak doakan aisya dapat pakai kete baru;)... eh eh, bila tu akak tatau lagi, doakan. Akak pun teringin nak jumpa aisya;)

Kak Norsha-->salam maal hijrah kak... he he, pi kenduri kawin kawan ja;)

 

Browse