Bahagianya Musibah...

Sunday, November 13, 2011
Jadi orang perempuan bujang, hati kena cekal sungguh! Ada masa, ada ketika, pandangan serong manusia sesekali menyapa. Kalau tak cekal yang sungguh-sungguh, alamat berabak la air mata.



Tapi boleh pulak lepas rabak air mata, dia tersenyum. Senyum panjang pulak tu!

Adoiii membazir air mata je..

22 comments:

nur aisya humaira said...

akak, knape ni???jgn sedey2..lain kali, tunjuk penampor je org yg pikir mcm tu...:)

budak penjara said...

akk ke pompuan bujang??hehe..sy jdi laki bujang pon best gk apa..haha

Titisan Hujan said...

kalo ambik pedulik kata org hidup seksa



biarkan je kak
kt yg tahu kt cmne

intan.maisarah said...

tak mengapa
kadang kadang
air mata yang kita rasa membazir itu boleh mententeramkan jiwa


:D

kuat kuat kuat

Pencari ALLAH said...

Pertama kalinya, syukur air mata masih mampu jatuh ke bumi tunduk akan kekuasaanNYA. Wujud secara semulajadi hubungan hamba dengan pencipta. Janji ALLAH itu benar, dalam kesedihan digantikan dengan kegembiraan sebagai balasan atas kesyukuran seorang hamba kepadaNYA dengan pemberian musibah.

NaeBlog said...

Salam Afida,

betul... tadi pun ada sesuatu yg menyebabkan saya rasa sedih sangat...

mood hari ni... :(

eita said...

assalamualaikum..
kadang2 tu air mata leh wat reda hati....walaupun masa tu berbunga dalam hati.....he3...
hah!!!!..sapa tuuuuuu....
(panjang muncung akak..kih3)

Noli@Ibu Wafa said...

tabah yer kak..
abg noli pon org lain bising2..apatah lg pompuan..
biarla mulut org lain nk berkata..
sabar yer kak..
miss u..mmuahh..

Mutiara Bernilai said...

mungkin ini sahaja jalannya untuk DIA menjadikan perkara ini sebagai LUBUK terBESAR pahala buat si bujangan itu..

senyum, Allah ADA.. :D

Abd Razak said...

Assalamualaikum saudari afida..

Moga saudari dikurniakan Allah kesihatan yang baik serta ketenangan dalam beribadah kepada~Nya..

Cukuplah sebagai musibah dengan hilangnya ghairah di dalam melakukan kebaikan serta cukup sebagai hukuman berupa kehinaan di dalam mencari dunia.

Norsha said...

Fida,
jadi apa2 pun hati kena cekal....jgn sedih2 ye...Allah bersama orang-orang yang sabar...

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Hidup ini Afida, ada suatu ketika akan diuji pada diri dan harta2 kita sebagaimana para sahabat r.anhum menghadapinya. Kata2 dan sindiran manusia hanylah bersifat sementara saja malah terlalu kecil dengan urusan yang kita hadapi seharian. Pokok utama yang perlu kita lakukan ialah sabar kerana termasuk urusan yang patut diutamakan.
Surah AliImran:
لَتُبْلَوُنَّ فِي أَمْوَالِكُمْ وَأَنْفُسِكُمْ وَلَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَمِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا أَذًى كَثِيرًا وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ ذَلِكَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ (186 Kamu sungguh-sungguh akan diuji terhadap hartamu dan dirimu. Dan (juga) kamu sungguh-sungguh akan mendengar dari orang-orang yang diberi kitab sebelum kamu dan dari orang-orang yang mempersekutukan Allah, gangguan yang banyak yang menyakitkan hati. Jika kamu bersabar dan bertakwa, maka sesungguhnya yang demikian itu termasuk urusan yang patut diutamakan. Wallahualam

r.o.l. said...

Semoga afida terus kuat. Manusia akan memandang kita secara serong, bujang atau berumahtangga, kerana syaitan sentiasa berbisik ke telinga-telinga manusia, "Tengok tu! Tengok tu! Hish, ade ke patut orang bujang/dah kawen buat perangai cam tu?" Bak kata Aagym, bungkus (yakni rapatkan tangan untuk berdoa) dan serahkan kepada Allah...

sahromnasrudin said...

assalamualaikum sahabat..

air mata yang mudah menitis itulah yang bisa menggoncangkan dunia kan

Kakzakie said...

Kena cekal dik... kakak dah lalui itu semua apa lagi bila kita tinggal sendirian di rumah sewa... yg penting jaga peribadi diri, sentiasa dekatkan diri pda Allah...

Afida Anuar said...

Aisya-->uish, ganaihnya nak tunjuk penampor, buat apa nak buat lagu tu aisya,senyum aje sudah la...;)

Budak Penjara-->eh eh, akak dah jadi nenek tua dah..wahahahhaa... gurau je, ye la sapa lagi pompuan bujang tu kalau bukan akak:P

TH-->kan? hehe... alrite dik!

Sara-->betul betul betul... boleh buat cuci mata sekali;)

Pencari Allah-->hati lembap, mudah air mata nak rabak, alhamdulillah....kekadang bila difikir dalam-dalam, sungguh la musibah ni banyak kebaikan, banyak hikmah, subhanaAllah...sesungguhnya Allah Maha Tahu apa yang baik untuk kita;)

Nae-->salam nae, jangan sedih2 lagi eh.... ayuh kita senyum, hadapi segala...

Eita-->Waalaikumusalam..haaaa..sapa tu? heheh

Noli-->Miss u too..muah muah... biasa la noli...depa sayang;)

Mutiara-->Allahuakbar... Allah ada.. Allah Tahu apa yang terbaik untuk kita, kan mutiara?

Abdul Razak-->Waalaikumusalam saudara abdul razak, Moga saudara juga sentiasa dikurnia kesihatan dan ksejahteraan yang berpanjangan. 2kali saya baca, baru saya faham apa maksud komen saudara, terima kasih saudara:)

Kak Norsha-->InsyaAllah kak norsha, moga2 Allah kurniakan kita semua kekuatan untuk menghadapi apa jua dugaan;)

Tajnur-->Waalaikumusalam wbt..Tajnur! Benar, kata2 sindiran, pandangan serong hanyalah ujian kecil, berbanding pada zaman Rasulullah saw dulu yang diuji lagi hebat, lagi tinggi kesabaran. InsyaAllah...kesabaran itu masih ada. Senyum juga tidak pernah lupa. Cuma kekadang je la...terabak air mata;) Allahualam..

Rol-->Terima kasih rol, terima kasih sangat2. InsyaAllah, saya takkan berputus asa untuk terus dekat dengan Dia, berdoa dekat Dia, dan serahkan segalanya kepada Dia..

Sahrom-->Waalaikumusalam sahabat... rasa dak bumi bergoncang tadi? hehe;)

Kak Zakie-->InsyaAllah kak, saya sedang cuba, memang kena cekal. Tapi saya pasti, ada hikmahnya semua ni

fuad ansari said...

sy rasa..

beruntunglah orang yg bujang kerana ujian itu sudah biasa dihadapi..
tatkala orang yg berkahwin, ujiannya selalu sahaja bertukar2.. kerna perkahwinan, pasangan dan anak2 adalah ujian yg berbeza2.... (",)

Mr. Z dan Mis N said...

musibah akan jadikan diri lebih kuat dan tabah..hadapi cabaran


Jemputan khas singgah ke blog chegu zubirBLOG CHEGU ZUBIR

IPAD 2 FREE untuk ANDA

aliff muhammad said...

afida,

jangan menangis. banyak lagi kegunaan air mata tu.

noorlara said...

Assalamualaikum Afida dan salam kenal,

kalau semua ahli masyarakat tahu peranan mereka maka tidak akan timbul masalah pandangan serung, hasad dengki dan sebagainya. Dunia akan aman dan sarat dengan kasih sayang.

Afida Anuar said...

Fuad-->moral of the story, ujian buat orang yang sudah berkahwin lagi berat? oh jelesnyer...

Mr Z and Miss N-->tepat..

Aliff-->aliff, dah berhenti dah... a'aaa kan, membazir je air mata ni..

Noorlara-->Waalaikumusalam noorlara, salam kenal juga...kan? tapi hakikatnya tidak semudah itu. Takpe, masih tersenyum...senyum panjang;)

Rashid said...

wah!! suka ..

suka tengok senyuman selepas tengok airmata ..

 

Browse