Semacam Baru...

Monday, August 29, 2011
Pepatah arab ada menyebut...

"Bukanlah eid itu untuk pemakai baju baru, tetapi untuk mereka yang taqwanya semacam baru"...




Salam eidulfitri buat semua sahabat taulan, jauh dekat... Saya mohon maaf jika ada salah dan silap.

Taqabbalallahu minna wa minkum...


PS: Kalau ke Kuala Terengganu, jemputlah datang beraya di Pulau Rusa;)

17 comments:

nahmy said...

selamat hari raya, maaf zahir batin ikhlas dr saya sekeluarga. t'ganu = best nasi dagang tu..

tropical_jingga said...

saya Ctrl+C & kemudiannya Ctrl+V ke FB saya ;)

Bijen M. said...

Pulau Rusa boleh makang rendang rusa dop?

Rbain said...

Terima kasih kerana mengundang, terlalu jauh rasanya untuk sampai ke sana...

aliff muhammad said...

Jauh mena deh nok ko Pulau Ruse. Ade ruse dok?

Selamat Hari Raya!

NaeBlog said...

Salam Aidilfitri Afida...

Semoga ceria, bahagia... sihat menyambut idulfitri bersama keluarga

Maaf jika ada tulisan yang mengguris perasaan... ;-)

nur aisya humaira said...

Selamat hari raya,maaf zahir batin kak..:)

~PENCHENTA~ said...

Eh. Pulau rusa ada orang eh? :P

Salam Eidul fitr jugak Kak Afida. :)

Minna wa minkum taqabbal ya Kareem. :)

naimisa said...

jemputan itu seperti di Pulau Rusa hanya ada sebuah rumah.

Norsha said...

salam fida,
Selamat hari raya dan Selamat hari merdeka.....maaf, jemputan tak dapat dipenuhi....pulau rusa tu jauh sangatlah......

Pn Kartini said...

Salam my dear...:)

Selamat Hari Raya :)
Akak tahun ni...akak byk beraya umah sedara mara jekk nii....

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Selamat AidulFitri! Hari Kebesaran umat Islam seolah2 kita berada dialam `fitrah` Bersih dari segala dosa2 setelah melalui liku2 kesabaran dlm bulan Ramadhan. Untuk lulus ujian, bukanlah perkara mudah sebab `kesabaran` perlu dibina dgn penuh tabah! Semmgnya, itulah ucapan .para sahabat ranhum ajmain iaitu `Taqabbalallahu minna wa minkum...`
Minna wa minkum taqabbal ya Kariim... semuga Allah SWT mengkabulkan amalan2 kita, InsyaAllah.
p/s: Mmg pernah pergi ke Terengganu, tapi disana itu hanya satu (se) pokok Rhu saja itu pun tak ada pulau tak ada laut pun...

Abd Razak said...

Assalamualaikum saudari afida..

Moga saudari sihat hendaknya dan bergembira di hari raya yang mulia ini..

Selamat hari raya
Taqabbalallahu minna wa minkum..
Maaf jika ada silap dan salah..

Dr. Ben said...

eid mubarak!

Afida Anuar said...

Nahmy-->Salam eidulfitri nahmy..a'aa, nasi dagang trg memang best!!>.dah 3 hari berturut2 dah makan nasi dagang..fuh!

Tropical Jingga-->Silakan khadijah..

Bijen-->Pulau rusa ni bukannya sebab banyak rusa, tapi sebab pokok rhu ada se... he he

Rbain-->Sama2 Rbain, takpe. Saya tahu, cuma kalau kebetulan datang ke terengganu ni jemput la;).

Aliff-->Aliff, kalau dari masjid kristal tu, ada dalam 5 minit je nak sampai ke rumah saya;)

Nae-->Salam eidulfitri nae, saya juga sama. pohon maaf dan silap jika ada kata dan bahasa yang mengguris jiwa...

Aisya-->salam eidulfitri juga dik..

Penchenta-->he he..ada ada... taqabbalallahuminna wa minkum..

Naim-->he he..maaf kan saya naim, cuma jika ada yang betul2 nak datang, saya akan kasi contact numbernya supaya senang saya ambil di mana2...

Kak Norsha-->hehe..takpe kak. saya ngerti, cuma kebetulan jika ke sini...boleh lah datang...

Kak Tinie-->Waalaikumusalam kak tinie, fida pun serupa kak...3 hari banyak dihabiskan beraya ke rumah saudara mara. Hari ni baru plan nak ke rumah kawan2;)

Tajnur-->Waalaikumusalam wbt.. Tajnur!Salam eidulfitru juga Tajnur....InsyaAllah moga2...

ps:he he..sini bukannya ada laut tajnur, tapi ada sungai ,eh tapi ada pulau kat tengah2 tu tau. Kat situ la gamaknya ada sebatang pokok rhu...gamaknya la..saya pun kurang pasti.. eh eh tajnur dah sampai ke pulau rusa ka?;)

Abdul Razak-->Waalaikumusalam wbt saudara abdul razak,Alhamdulillah, seronok sungguh dapat berkumpul di kampung halaman ni.. semoga saudara juga sihat hendaknya di hari yang mulia ni.

salam eidulfitri saudara, saya juga pohon maaf jika ada salah dan silap..

Dr Ben-->Eid Mubarak Dr ben!

Zul Fattah said...

slam kenal..slamat hari raya.

Afida Anuar said...

Salam kenal juga...selamat hari raya;)

 

Browse