Redha...

Sunday, August 21, 2011
Tika juang menghampiri menang.
Tika langkah maju meninggal belakang.
Namun takdir Tuhan tiada siapa dapat bangkang.
Dia...tersungkur di petang yang tenang....

Mungkin Tuhan nak suruh berehat.
Yer, mungkin Tuhan nak suruh berehat.
Tuhan nak suruh berehat ni.
Pujuk hati.
Pujuk segala.
Redha dengan aturan Dia.
Kerana itulah sebaik-baiknya.




"Untuk juadah berbuka, Kak Nor nak masak apa kat bazar nanti?" mak.

Amboi mak... macam perli, tapi macam memahami anak dara dia ni..

he he..

23 comments:

~PENCHENTA~ said...

Uit. Bendera merah kaa? Haha. Redha. Redha. Redha. :D

Pn Kartini said...

Assalamualaikum my dear:)

sebegitulah kitarannya dalam kehidupan.....

pasrah & redha...!

:)

Titisan Hujan said...

hahaha..akak2

TH pn dh redhaa

luahfikiran said...

SALAM,
ALLAH MENYAYANGI DAN ALLAH MENGETAHUI !

IMANSHAH said...

takpa, ganti dengan puasa enam sekali

senyumSOYA said...

akak? er..dah balik ganu ka? ^^"

NaeBlog said...

Selamat Berehat... @~~

Afida Anuar said...

Penchenta--> eh bukan merah, tapi bendera hijau putih... hehehe...

Kak TInie-->Waalaikumusalam my dear kak tinie, InsyaAllah pasrah,redha..dan sabar. Kunci hidup bahagia;)

Titisan Hujan-->Kata2 semangat tuk seorang teman karib tu. Supaya dia redha;)

LF-->InsyaAllah... Allah itu Maha Tahu apa yang terbaik..

Shah-->biasanya macam tu la yang orang perempuan buat;)

SenyumSoya-->Balik trg Jumaat ni dik, insyaAllah. Tak sabar ni..

Nae-->Selamat tidur.. ;)

nur aisya humaira said...

ehh kak, kte same laa...hehe

fuad ansari said...

saya baru nak cakap mcm tu, mak akak dah tlg cakapkan.. (",)

p/s:cuti tak lulus, mana leh balik ganu.. (",)

Kehelan said...

Bak kat ustaz Don Daniyal kat ihya ramadhan, itu adalah hadiah istimewa dari Allah... Terima dgn hati terbuka

cheqna said...

terbaik r ayat mok...hahahahahaha
selamat berposer...

naimisa said...

boleh lagi zikir.
kalau tidak boleh berzikir, takkan sepanjang masa berehat itu bila nak makan, tak baca basamalah.

:D -:D

r.o.l. said...

Bersyukurlah kita, sekurang-kurangnya masih bernafas. Ada pun di antara kita baru-baru ini sudah dikandung bumi, berehat, selama-lamanya...

sahromnasrudin said...

memang rasa terkilan bila dah petang baru puasa tue terpaksa dibatalkan kan ..redha je la....

ituan kelebihan pd seorang wanita...

Norsha said...

kena pasrah dan redha, rahmat Allah juga tu....beli apa hari ni kat bazar ramadhan ?

IMANSHAH said...

eh eh tak pose..hehe

Afida Anuar said...

Aisya-->eh eh..sama apa dik? kekekkee

Fuad-->Alhamdulillah..cuti akak baru lulus hari ni fuad;).. he he..kononnya ada chemistry dengan mak akak la tuh:P

Kay-->Terima dengan redha dan sabar... syukur kerana Allah kasi kesempurnaan sebagai seorang wanita.. kan kay?;)

Cheqna-->mok mok memang gitu.. hehe.. selamat berposer juga;)

Naim-->eh eh. nak makan wajib baca bismillah.. zikir pun ada juga baca..bila teringat..err;)

Rol-->Alhamdulillah..bersyukur sangat2 rol..

Sahrom-->Hadiah yang Allah kasi kat seorang wanita...;)

Kak Norsha-->kan kak? memang rahmat... hmmm..tadi tak pi bazar pun...err, tp pi food court kat sini jugak. Mengidam nak makan nasi goreng kampung;)

Shah-->eh eh, sapa yang tak posa tu???? :P

nahmy said...

mereka rebah..namun kembali berdiri
demi menukil kemenangan yg indah
yg mencarik kesenangan tak terperi
melangkaui titis keringat payah

mengorak derapan langkah
deras, deras dan penuh puas
laungan 'merdeka' di bazar Ramadhan

hehe..heh..heh
selamat berbuka!

Adinda Amy Sensei said...

hai kak fida...apa khabar??? selamat berpuasa......

aliff muhammad said...

Afida,

Manfaatkan waktu yang ada untuk berzikir.

Kan boleh berzikir ketika tidak boleh solat?

shameel Iskandar said...

nasib baik sy tak mengalami nasib sebegini. hahaha.

Afida Anuar said...

Nahmy-->he he, nahmy..nahmy..takde la sampai nak laung 'merdeka' di bazaar ramadhan tu...adehhhh...

Amy-->hai dik amy, alhamdulillah, sihat2.. selamat berpuasa jugak dik..

Aliff-->Aliff, terima kasih...insyaAllah.. itulah yang sebaik2nya

Shameel-->setiap orang dilahir ada keistimewaan masing2 shameel, jeles..tapi saya bersyukur.. hehe

 

Browse