Kekasih Yang Bernama Ramadhan...

Thursday, August 25, 2011
Saya copy paste dari facebook adik saya.

Aku lihat Ramadhan dari kejauhan, lalu ku sapa. "Nak ke mana?". Ia berkata lembut. "Aku harus pergi. Mungkin lama. Tolong sampaikan pesanku untuk orang bernama Mukmin. Syawal akan tiba sebentar lagi. Ajaklah SABAR untuk menemani hari-hari dukanya. Peluklah ISTIQAMAH saat dia kelelahan dalam perjalanan TAQWA..."

Ramadhan dah nak pergi.... :(






PS: Terima kasih saudara Abdul Razak, atas kad ucapan eidulfitri dan bait-bait doa yang indah ni.


21 comments:

Pn Kartini said...

Assalamualaikum my dear...:)

entah kenapa...terasa sayu je bila baca n3 .....

p/s:Akak doakan selamat perjalanan dik fida pulang selepas subuh esok ya...drive elok2!!

fuad ansari said...

tidak diketahui masihkah dapat berjumpa dengan Ramadhan lagi...

slmt pulang ke kampung.. hati2 di jalan raya.. slmt hari raya.. maaf atas salah dan silap.. jemput datang rumah... (",)

p/s: lambat tido mlm ni.. packing barang ke.. hehe... (",)

intan.maisarah said...

salam,
entah dapat merasa atau tidak ramadhan akan datang

IMANSHAH said...

kawan saya ada nama RAMADHAN..memang baik

Adinda Amy Sensei said...

anak murid saya ada sorang nama dia...SHAHRUL RAMADHAN.....

shameel Iskandar said...

semoga bisa ketemu dgn ramadhan akan datang

nur aisya humaira said...

cepat je mase berlalu kan, kak...

tak sampai 5 ari lgi da nk rye..

salam lebaran kak...hati2 blk kg..:)

Abd Razak said...

Assalamualaikum saudari afida,

Moga Allah kurniakan saudari kesihatan yang baik serta perlindungan dalam perjalanan pulang ke kampong...amin

Ramadhan sudah diputuskan sebulan usianya, kepergiannya pasti terkesan.

sahromnasrudin said...

Salam Aidilfitri 1432H..Maaf zahir batin..Maaf dipinta andai komen dan pandangan saya sebelum ini telah mengguris perasaan sdri.. Semoga ikatan ukhwah sesame blogger kan semakin erat lagi di Syawal 1432H ini..

Kakzakie said...

Semoga kita dipertemukan ramadhan lagi Fida...

Selamat Hari Raya, maaf dari kakak ye dik...:)

luahfikiran said...

SALAM,
SELAMAT HARI RAYA DAN MAAF ZAHIR BATIN ! PIHAK LF AKAN MENGAMPUNKAN SEGALA DOSA (JIKA ADA, YG SENGAJA ATAU TIDAK SENGAJA)

Norsha said...

Salam fida,
Ramadhan dah hampir berlalu.....moga kita dipanjangkan umur untuk bertemunya lagi tahun hadapan.....Selamat Hari Raya, maaf zahir dan batin....

Afida Anuar said...

Kak Tinie-->Waalaikumusalam my dear kak tinie, fida pun sayu je saat pertama baca. Ramadhan dah nak pergi kak.. entah tahun depan kita masih di kurnia kesempatan atau tidak untuk bertemu dengan ramadhan lagi...Allahualam...

PS: Alhamdulillah..fida dah selamat sampai waktu zhor tadi. Jalan pun smooth..tak jem. Syukur Alhamdulillah selamat sampai kat kg..

Fuad-->Akak tidur awal semalam fuad. Kasi energy nak drive pagi tadi. Nasib baik packing semua dah siap petang tu. Alhamdulillah..akak selamat sampai zhor tadi.

Salam eidulfitri juga buat fuad sekeluarga.. kalau mai terengganu pun jangan lupa singgah ke teratak akak ni;)... Allahualam, entah kita diberi kesempatan atau tidak untuk berjumpa dengan Ramadhan tahun hadapan.. doa2 moga kita masih diberi peluang.

Sara-->Itu la juga yang akak duk renung2 sara..

Shah-->Ohh... Ramadhan bin apa? Bujang lagi ka? gagagaa...

Amy-->Wahh cantiknya nama tu...

Shameel-->Aminn..insyaAllah.. MOga2 Allah masih bagi kita kesempatan..

Aisya-->Alhamdulillah Aisya, akak dah selamat sampai waktu zhor tadi.. tu la..kejap sangat rasanya waktu berlalu sekarang.. Rasa macam baru je lagi sambut 1 Ramadhan haritu.

Abdul razak-->Waalaikumusalam saudara.. Alhamdulillah saya selamat sampai waktu zhor tadi. TErima kasih atas doa yang saudara titipkan..
Moga Ramadhan akan bawa cahaya perubahan yang baik dalam hidup kita di bulan2 yang seterusnya, InsyaAllah..

Sahrom-->Salam eidulfitri juga sahrom.. pohon maaf juga andai ada terkasar bahasa dan kata. Hati2 pulang ke kampung..

Kak Zakie-->InsyaAllah kak. Salam eidulfitri juga kak..maaf zahir batin kalau fida ada tersilap kata dan bahasa..

LF-->Salam LF>. terima kasih LF... saya pun begitu:) Salam eidulfitri!

Kak Norsha-->Salam eidulfitri maaf zahir batin kak... insyaAllah Moga2 kita dipanjangkan umur untuk berjumpa dengan Ramadhan pada tahun hadapan pulan.. Aminnn

IMANSHAH said...

Sebelas bulan kita kejar dunia,
Kita turuti nafsu angkara.
Sebulan penuh kita berpuasa,
Kita bakar segala dosa.
Sebelas bulan kita sebar dengki dan prasangka,
Sebulan penuh kita tebar kasih sayang sesama.
Dua belas bulan kita berinteraksi penuh salah dan khilaf,
Di Hari suci nan fitri ini, Kita cuci hati, Kita buka pintu maaf.
Selamat Hari Raya Idul Fitri, mohon maaf Zahir dan batin...

Imanshah, Ipoh-Tumpat, 26 Ramadhan 1432 H

senyumSOYA said...

akak..sdihkan semua tu nak pergi..byak lagi lopang2 yang nak diperbaiki..moga bulan2 seterusnya membawa kebaikan dalam diri..insyaAllah..

jemput dtg umah kak fida..^^"

wakaf bharu, tumpat..kelate

hamzah ian said...

dah nak abis ramadhan.. alahai

sifu im said...

barakah ramadhan akan pergi..

kedatangan syawal di nanti..

nahmy said...

semoga semangat Ramadhan sentiasa bersemarak walau di bulan manapun kita berada. kerana yg dicari adalah kasih Tuhan Ramadhan dan bukannya Ramadhan. salam aidilfitri 1432H utk fida dan keluarga dari saya sekeluarga. berhati-hati semasa main mercun!

Bijen M. said...

A,B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, P, Q, R, S, T, U, V, W, X, Y, Z.
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ....

MaizaC'Joe said...

Assalamualaikum

Tangan di hulur maaf di pinta
semurni hati, seikhlas kata
setulus kasih....
tiada penghujungnya....

Salam AidilFitri maaf zahir dan batin
ikhlas dari Maiza :)

Afida Anuar said...

Shah-->Shah, terima kasih...

Senyum Soya-->InsyaAllah kalau akak ke sana.. jemput datang ke rumah akak jugak. Kg pulau rusa, kuala terengganu;)

Hamzah--->Moga2 kita dapat jumpa lagi,..insyaAllah.

Sifu Im-->Tak sabar nak raya la tuh:)

Nahmy-->A'aaa, kita cari kasih Allah, moga Allah mengasihi kita.. Salam eidulfitri nahmy;)

Bijen-->Lu kira hari utk bertunang? ABC tu tuk apa? heh~

Mai-->Waalaikumusalam mai...salam eidulfitri juga buat mai sekeluarga.. maaf zahir dan batin andai akak ada tersilap kata dan bahasa sepanjang kita kenal..

 

Browse