Sejak Aku Temukan Aku Di Dalam 'Aku'…

Tuesday, March 30, 2010
Hampir 3 tahun saya bergelumang dalam bidang kuli ni, sudah 3 projek saya terlibat secara langsung. Saya suka bidang saya. Dan saya suka dengan kerja saya walaupun kerja sebagai kuli. Tapi entah kenapa projek baru ni, macam ada rasa tidak kena dengan jiwa.

Rasa yang bergerombol tak tentu arah. Rasa pemberontakan. Rasa kemalasan. Rasa yang tidak best. Semuanya menghamburkan diri dihadapan saya.

But my life's ok. Not good but ok. I am still holding on... still carrying on..

PS: Doakan saya...ya!

18 comments:

:.Yus.: said...

insyaAllah moga dipermudahkan segalanya.

laki india yg br dtg tu org dr spore ke?erk..cmla xleh tny kt ofis ye..hehe :P

unclejoe said...

hehhehe minat ke>? ahaa mandai2 lak... hmm kuli ke? tapi mungkin kuli yang profesional kan... UJ tak belajar kat mesir... pernah singgah dua kali jenguk kakak n member2 study kat cairo n alazhar dulu

unclejoe said...

yang UJ tanya minat tu saje UJ menyampuk untuk yus kat atas...heheh

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Dari segi bahasa lumrah, saya mmg tidak faham ttp kalau dikaitkan dikaitkan dgn AlQuran, kenyataan itu menggambarkan bahawa Afida telah mengenali / mwnginsafi diri spt terdpat dlm Surah AlMulk:11 dan Surah Yunus:45. Syukurlah bertemu sebelum terlambat...

azrin said...

insyaALLAH semoga dipermudahkan segalanya. jgn putus asa :)

Faridrashidi said...

Semoga dipermudahkan, walau dugaan datang bertimpa-timpa. Rabbuna Yusahhil.

Afida Anuar said...

Yus-->hehe..nope,dia dr hyderabad kut. Tlg team kat Malaysia, hari ni sorang lagi team mmber dr sana sampai.. PS:sbb kat opis takde masa nk sembang...(konon)..hahahah..

UJ-->Kuli la UJ,mmg kuli betul! mandur suh buat tu,buat tu. Mandur kata buat ni,buat ni..huhuhu. Ooo UJ belajr kat syria, ingatkan kat Mesir.. cayalah UJ..

Tajnur-->Waalaikumusalam wbt.InsyaAllah.. harap2nya...dan terus istiqamah. Jap saya nak cek Surah Yunus dan Al-Mulk tu kata apa. Terima kasih Tajnur utk perkongsian pagi ni.

Azrin-->InsyaAllah. Thanks azrin..

FaridRashidi-->Aminn...terima kasih Farid..

putri_xue said...

jom kita jadi surirumah sepenuh masa :-P

niwtode said...

haha, yelah tu im. kalau nak jadi surirumah tangga boleh~ kene kawen dengan lelaki yg gaji 2x ganda dari kite. barula bole kaver expenses kite :P pendapat aku lah

Afida Anuar said...

putrixue-->cita2 di masa akan datang,insyaAllah kalau diizinkan.. Jom...:D

Edot-->hehe,betui jugak pendapat ko edot, pendapat aku lak lain sket,tak kisah la kawin ngn laki gaji sket pun, kalau berkat, insyaAllah semuanya akan dicukupkan:D.. sbb ada terbaca kisah seorang suami ni,gaji sket,tp dapat tanggung keluarga,kasi kat orang tua lagi,walupun mcm perkiraan kita tak cukup, tp sbb keberkatan tu,alhamdulillah semuanya cukup bagi dia dan keluarga.. ni kat mana entah aku baca,nnti klu jumpa aku share;)

Tirana said...

Bersolat banyak2 dan berdo'a banyak2..insyaAllah..hati akan menjadi tenang.

Afida Anuar said...

~Hilang pulak komen yang dikomen tadi..huhu~

Yus-->hehe,kat opis bzi,tak smpat smbang,nope,dia dari hyderabad..hari ni ada sorang lagi nak datang katanya.

UJ-->ni betul2 kuli UJ..huhu.owhh ingtkan UJ belajar kat mesir, kat syria rupanya..

Tajnur-->Waalaikumusalam wbt. Terima kasih atas perkongsian di pagi hari. InsyaAllah harap2nya ke arah tu..

Azrin-->thanks azrin..harap2nya..

FaridRashidi-->terima kasih farid; Aminn..

Kak Tirana-->insyaAllah akak. Thanks for the words..

nahmy said...

sokong dgn ust farid tu...doalah semoga semuanya dipermudahkanNya. kekadang perasaan camtu mmg ada...mungkin gangguan iblis & kuncu-kuncunya....wallahualam

starsyeea said...

"Every each difficulty, there's a relief"

may Allah bless us with all the best thing in life...(^_^) ameen.

UstazCahaya said...

Salam Pagi Afida.

Saya berdoa. Amin ya rabb al-alamin;-)

Hidier said...

all d best!!!

niwtode said...

ooohhh, ada ada aku pernah baca kut kat blog kawan aku. ceritanya mcm ko ckp tula, gaji sikit tapi berkat jadinya rasa cukuuuup sentiasa. yang selalu rasa tak cukup tu selalunya nafsu. rasa nak beli ini, nak pergi sana bercuti, nak Forte. LOL

Afida Anuar said...

Nahmy-->selalu panggil Farid je..huhu. Lepas ni cuba panggil Ustaz Farid,..insyaAllah nahmy, thanks for the words..

Starsyeea--> Aminnn..terima kasih diK!

Ustaz Cahaya-->Salam ustaz..Aminnn Ya Rabb al-alaminn..terima kasih ustaz..

Hidier-->thanks hidier!!

Edot-->hehe,kalau ko dah baca ok la. Aku cari2 tadi tak jumpa..huhu..hehe..betul gak noo..kene kongkong sket nafsu tu kut..ermmm..bab forte aku no komen, sbb aku penah rasa masa ngn H dulu;) nafsu..nafsu..

 

Browse