Lambaian Tanah Suci...

Friday, March 05, 2010
"HambaMu datang menyambut panggilanMu, Ya Allah hambaMu datang menyambut panggilanMu. Engkau yang tidak ada sekutu bagiMu, sesungguhnya segala puji-pujian dan nikmat dan kerajaan adalah kepunyaanMu, Ya Allah tidak ada sekutu bagiMu"

Inilah sebenarnya yang saya duk tunggu berbulan dan berminggu yang lalu. Tunggu dengan penuh debaran dan keterujaan. Tunggu dengan penuh ketidaksabaran dan kegembiraan. Tunggu dengan penuh harapan dan keinsafan, moga dipermudahkan segala urusan dan diterima segala amalan.

InsyaAllah, jika semuanya berjalan seperti yang dirancang, saya dan kedua orang tua akan berangkat ke Mekah besok bagi menunaikan ibadat umrah. Lebih kurang seminggu di Mekah,kami akan bertolak ke Madinah. Pastinya agenda yang saya ternanti-nanti ketika di Madinah adalah menziarahi Makam Baginda Rasulullah saw, InsyaAllah... Semoga Allah memudahkan perjalanan saya ke rumahNya dan juga ke Makam Baginda Rasulullah saw nanti.

Memandangkan saya akan pergi jauh buat beberapa ketika, saya ingin memohon maaf kepada semua tak kira siapa andai ada salah dan silap, tersalah kata atau ucap. Mohon dimaafkan. Doa-doakan saya dan keluarga... InsyaAllah panjang umur kita 'jumpa' lagi. Kalau tak 'jumpa'.....jangan lupa doakan saya di 'sana',ya!

Nak pergi jauh baru nak mohon maaf, kalau tak pergi jauh takde pun nak pohon maaf kan? aduhaiii.... Owhh cuti tahunan saya sudah habis! Ada sapa-sapa yang sudi sedekahkan cuti tahunan dia tuk saya dak?erkk..

Nota Kaki: Memandangkan ketidakwujudan saya di alam maya untuk tempoh tersebut, maka blog saya ni pun akan turut bercuti dari sebarang entry baru, ye la, takkan tuan bercuti blog tak bercuti kan? hehe. Jangan rindu-rinduan ya! pergi dulu...^_^

27 comments:

kita berjiran said...

Semoga Allah permudahkan urusan dan terima amalan soleh fida sekeluarga..

Bahagianya menjadi tetamu Allah..

Selamat pergi dan selamat kembali..

cuti saya banyak lagi.. nak? hehe

Tirana said...

Selamat berangkat Fida..mudah-mudahan perjalanan Fida mendapat keberkatan Allah..Jaga diri baik-baik.

Afida Anuar said...

Kita berjiran-->owhh jiran yg mana satu ni eh, belah kiri ke kanan? hehe.. Terima kasih 'kita berjiran'...owhh nnti transferkan cuti tu kat saya yer..jangan lupaa!!

Kak Tirana-->Terima kasih kak tirana... akak pun jaga diri. Nanti kita 'jumpa' lagi, insyaAllah..

Palie said...

Selamat berangkat..
semoga selamat pergi dan selamat kembali.. dan semoga semuanya berjalan dgn lancar..

doakan kebahagiaan aku juga eh kat sana.. hehehe..

putri_xue said...

selamat berangkat..moga-moga segala urusan dipermudahkan...

jeles ah ngan fida, hahaha

munn said...

selamat berangkat,fida.
semoga dipermudahka segala urusan.
seronok, teruja nk berangkat k sana x sm mcm seronok n teruja nk pegi india (>_<)
confirm bila da smpi n dok sn tu walaupn sekejap terasa x nk balik.
menangis teresak2 aku dulu ms nk berangkat balik..huhu tatau bila nk smpi lagi :(
sampaikan salam aku buat nabi muhammad saw n doakan utk aku skali supaya cepat jodoh ku tiba ye..
amik gambar byk2 fida...

munn said...

selamat berangkat,fida.
semoga dipermudahka segala urusan.
seronok, teruja nk berangkat k sana x sm mcm seronok n teruja nk pegi india (>_<)
confirm bila da smpi n dok sn tu walaupn sekejap terasa x nk balik.
menangis teresak2 aku dulu ms nk berangkat balik..huhu tatau bila nk smpi lagi :(
sampaikan salam aku buat nabi muhammad saw n doakan utk aku skali supaya cepat jodoh ku tiba ye..
amik gambar byk2 fida...

Anonymous said...

Selamat berangkat fida..smoga ko n family selamat tiba n kembali.. :) Doakan la nti aku slamat melahirkan baby yg sihat lg comel yer..hehehe..Take care fida..sampaikan salam to ur parents..

- Liyana Ismail-

Khairi said...

selamat pergi dan selamat kembali. semoga diberkati semuanya. amin.

Siti Baizura said...

salam kak fida,
alhamdulillah dapat ke tanah suci muda2 ni..siap dpt p umrah dgn mak n ayah lg..mabruk..
doakan kesejahteraan umat palestin n umat islam seluruhnya..
doa di bumi yg penuh keberkatan ni, lagi cepat makbul :)

Sesumpah said...

waahhh bestnya nak pergi umrah :DD

sesumpah doakan afida selamat pergi dan pulang yah

hati-hati di sana :))

Afida Anuar said...

Palie--> InsyaAllah palie...dun wori..

Putrixue-->yang, tak payah jeles..insyaAllah satu hari nnti pasti u dapat pi jugak..aminnn..

Munn-->InsyaAllah munn, aku doakan tuk ko sekali... hehe, betul2..xcitednye ni tak sama mcm nk pi india aritu..huhuhu..yg ni lagi bergetar..hohoho

Liyana-->InsyaAllah liyana..tak lupa doakan mmber2 aku yg dah berkeluarga juga..insyaAllah..

Khairi-->AMinnn...khairi, terima kasihh

Siti Baizura-->InsyaAllah bai..terima kasih

Sesumpah-->InsyaAllah sesumpah..terima kasih eh..

Faridrashidi said...

Selamat bermusafir.

Semoga dipermudahkan Allah segalanya. Jangan lupa ya pesanan :)

azrin said...

selamat berangkat.

sorry terlambat wish. mudah2an Allah permudahan segalanya.

semoga selamat semua hendak-Nya.

Pn Kartini said...

Salam dear fida..
Agaknya akak mesti dah terlewat nak ucap selamat berangkat dan selamat kembali nanti..
Moga fida& ayahmak dipermudahkanNya di sana..:):)

~ CeguLinn~ said...

salamm...

semoga semuanya berjalan dengan sempurna ... aminnn

Afida Anuar said...

FaridRashidi-->InsyaAllah farid.. pesanan Farid saya tak lupa...mekasih ya.

Azrin-->Azrin..terima kasih... doa2kan ya.

Kak Tinie-->Kak TInie..terima kasih..tak terlambat lagi, hehe.. insyaAllah...

Cegulinn-->Salam cikgu linn..amin.. terima kasih cikgu..

nahmy said...

selamat menunuaikan Umrah. semoga 'apa' yg belum di ketemui di sini akan ditemui di sana...insyaAllah

natni said...

semoga slmt segalanye kfid :D

DAMAI SURIA said...

Selamat mengerjakan umrah. Pastinya yang ditunggu ini merupakan peluang diri bagi memantap jiwa kerohanian disamping menjejak cita di bumi suci Makkah Al Mukarramah dan Madinatul Munawwarah. Didoakan Afida bersama keluarga mendapat barakah sepanjang pelaksanaan ibadah ini. Amin.

niwtode said...

selamat pergi dan balik fida. semoga Allah permudahkan urusan semua.

selamat berumrah~

tajnur said...

Salam!
SubhanAllah! Semoga dapat menunaikan Umrah dgn selamat. Ketika Nabi Allah Ibrahim a.s. berdoa dalam Surah AlBaqarah:126 supaya memakmurkan Negeri Mekah, pusat tumpuan ibadah dunia sehingga berduyun2 manusia mengunjunginya. AlHamdulillah lambaian Nabi Ibrahim telah memilih Afidah dahulu, InsyaAllah kami akan menyusur kemudian jika diizinkan... Wallahualam

starsyeea said...

salam...smoge slamat semua

bawak berkat tanah suci ke bumi mesia ni ye kak (^^,)

~may HE bless~

UstazCahaya said...

Salam Afida.

Hamdalah dan tahniah. Semoga dijaga Allah selalu dan semoga beroleh barokah dan fadhilah daripada ibadat umrah.

Selamat ya;-)

aideeb said...

ala xsempat nak minta fida doakan utk kita gak...

by the way..

buku2 ilmiah utk bacaan..boleh beli o9 atau order dr dib..

klik link

http://stormreaders.net/najwa

Kamsiah said...

selamat berangkat,selamat kembali...semoga beroleh apa yg dicari disana nanti-ketenangan,kedamaian,kebesaranNya...

Afida Anuar said...

Alhamdulillah..saya dan orang tua selamat pergi dan pulang..thanks semua atas doa.....

rasa tak puas duk sana..itu la..sekejap sangat.

 

Browse