Boneka di Bumi...

Thursday, October 01, 2009
Aku setia dan tetap setia menantikan hari esok, walaupun aku pasti esok takkan menanti aku. Jadi apa yang pasti, aku akan terus menanti dan terus menanti selagi hidup ini dirahmati. Mengapa jiwa ini selalu dinodai oleh insan-insan yang kita sanjung? Di mana silap dan kebongokan diri sehingga kita terlalu alpa dengan nadi itu? Mengapa? Jawapan yang tak pasti....

Aku pasrah dan tetap pasrah terhadap apa yang terjadi. Sesungguhnya setiap yang berlaku ada hikmahnya. Ayat yang biasa digunakan oleh teman-teman terhadap diriku seolah untuk menyedapkan jiwa yang terhimpit. Aku redha. Aku belajar erti kesabaran dan penerimaan. Aku sedar semua ini tidak kekal. Boneka-boneka bumi, sedarlah bahawa watak kita suatu hari nanti tetap akan mati..... itu yang pasti..

(Nukilan Incik Ammat)

PS: Incik Ammat, terima kasih...

0 comments:

 

Browse