Murtad Maya..

Friday, October 02, 2009
Butakan mata, pekakkan telinga, tenangkan hati. Konsep ini banyak aku gunakan bilamana berhadapan dengan bisikan-bisikan halus yang begitu menyakitkan jiwa. Alhamdulillah, aku masih mampu tersenyum walaupun dalam hati, Allah saja yang tahu.

Bermula bulan lepas, kampeni xxx ni sudah mula mengberhentikan penghantaran payslip melalui email. Kalau kami nak cek payslip tersebut, kami terpaksa menggunakan web. Pada awalnya memang tidak menjadi masalah kerana selalu juga sebelum sampai email payslip tu, aku akan cek menggunakan web tersebut. Namun sejak perberhentian payslip melalui email itu, web tersebut seolah mengalami entah-apa-apa-masalah. 2 bulan kami tidak mengetahui jumlah sebenar gaji atau elaun yang kami dapat.

Hari ni, bos kami mengajar cara-cara untuk masuk ke web-payslip itu. Namun apa yang mendukacitakan aku, kami tidak dibenarkan menukar sama sekali profile information yang auto-display pada page pertama webpay tersebut. Sistem akan bermasalah katanya. Walaupun kami tahu, ia hanyalah informasi sementara yang terpampang, tapi.... religion: budha race: india.... apakah????

"Diaorang (orang kat India) tak kasi kita 'murtad' gamaknya", celah seorang kawan.

huh!!

PS: Sah depa tak test dulu sistem ni, kalau test takkan jadi macam ni!....isk isk isk...

0 comments:

 

Browse