Manusia Yang Masih Punyai Harapan..

Tuesday, November 17, 2009
Laut pun ada pasang surut, apatah lagi hidup.

Lama aku fikirkan. Patut ke aku publish entry ni?Atau aku patut biarkan hati aku jek yang membebel mengomel tak puas hati sorang-sorang. Adat dunia. Manusia tak sama natijahnya. Apatah lagi akal mahupun pangkatnya.

Sudahnya aku sendiri yang haru. Terlalu mengikut telunjuk. Terlalu 'skema'. Betul la kata orang, jadi baik sangat pun tak boleh. Nanti orang pijak kepala. Jadi jahat sangat, nanti dibenci orang. Harus, manusia seperti mana yang aku patut jadi? Jadi manusia yang tak baik sangat dan tak jahat sangat? (konfius) erkk...tengok la..

Sakit hati dengan ketua kes petang semalam masih lagi berbekas di hati. Salah ke aku nak habiskan cuti aku di Subang ni jika ini minggu terakhir aku di sini? Itu pun ketua masih nak mempersoalkan pengambilan cuti aku. pot pet pot pet rungutannya...Tapi dah cuti tu hak aku. Kalau bukan hak aku, aku tak kisah.

Patut la, orang-orang lama di sini, kalau mereka nak cuti. Mereka terus cuti je. Bagitau kat ketua kemudiannya. Mulanya aku pun di ajar begitu, namun aku tak sedap hati. At least nak bagitau jugak sepatah. Yer la, aku kan 'skema' orangnya. Haaa, ni la akibat skema. Ok,lepas ni aku takmo skema lagi dah dengan ketua aku tu.

Skema pun tak guna kalau manusia tu tak hargai. Iyer dak?

Justify Full

11 comments:

Hafizzul Kamarudin said...

minggu terakhir? mu balik cyber ke nati?

Tirana said...

buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali..hehehe...

khairi said...

'slow' talk ngn ketua tu fida hehe.

just b yourself hehehe.

Afida Anuar said...

Pijo-->insyaAllah. Doa2 la pijo moga minggu ni menjadi minggu terakhir aku kat cni..dok sabo nok balik cyber doh ni..huhuh

Kak Tirana-->insyaAllah akak..Cuma rasa semacam bilamana orang bole memperkotak katikkan kita..sbb kita baik sangat.. ambil kesempatan pulak..

Khairi-->dah abes slow talk dah aritu...dia mmg mcm tu..india dr india...biasa la...suketi dia la. Doa2 la dpt balik cyber..tak yah ngadap muka dia lagi dah..hehehe

Maslina Zolkepli said...

buleh aku tanye soklan cepumas? sorang demi sorang meninggalkan company itu. bile turn kau pulak fida?

ammat grimlock said...

jadi lah manusia sehabis manusia......

Kehelan said...

btul2... India mari mmg susah skit... dh pernah mengalami... :)

Nuar said...

amik cuti trus je sng.. hehe..lepas tu anto mesej kt dia kata ko cuti ari ni....

p/s: aku cuti hari ni.. hahaa... nasib la..

Afida Anuar said...

Mas-->turn aku, akan tiba suatu hari nanti...tengok la mas, klu ada rezeki di tempat baru..hehehe

Ammat-->sehabis manusia?erkkk

Kay-->belit2 sket..skjap kata A..skjap kata B..sabo jek la

Nuar-->aku cuti jumaat ni..lalala...

ammat grimlock said...

yup sehabis habis manusia yg mempunyai sifat2 yg sempurna yg tidak pernah berselindung ~

Afida Anuar said...

susah nak jumpa manusia yang mempunya sifat2 sempurna..insyaAllah akan cuba menjadi sehabis habis manusia:D

 

Browse