'Kekasih' Yang Diambil Orang..

Wednesday, June 17, 2009
Hampir sebulan, lidah aku kelu dengan kata-kata. Hampir sebulan, jemari aku kaku untuk menari ria. Hampir sebulan, hati aku bisu untuk berbicara. Eh sebulan ke? Bukan 2 minggu jek ke? erkk...Aku boleh katakan ini semua gara-gara streamyx di rumah yang buat hal. Adehhh... sabar jek la.

Aku kembali, menggarap seribu cerita untuk diterjemah ke dalam sejuta kata. Aku tidak pasti sama ada jemari aku mampu untuk kembali 'menari' seperti selalu. Aku cuba. Maafkan aku kerana membiarkan sawang itu kembali bersarang. Bukan niat aku untuk mensawangkan satu-satunya blog aku ini, cuma...bilamana streamyx di rumah sewa kami buat hal ditambah dengan kesibukan di pejabat dan kesibukan persiapan perkahwinan adik lelaki aku, maka blog ni terpaksa aku korbankan...erkkk


Seminggu yang lepas, adik aku, Hilmi selamat diijabkabulkan dengan pilihan hatinya, Aisyah di sebuah masjid di sebelah kediaman pengantin perempuan di Pusat Bandar Jengka, Pahang . Aku lega kerana selepas 3 kali lafaz akhirnya mereka selamat disatukan. Cerewet jugak tok kadi tu. Takde perkataan 'akan' pun, tak dikira sah lagi. Kesian adik aku..hehehe.


Kenduri belah kami pulak dibuat pada hari Selasa lepas di teratak buruk kami di Kampung Pulau Rusa,Kuala Terengganu. Cuma kenduri kesyukuran menyambut menantu yang dibuat secara kecil-kecilan. Maafkan aku kerana tidak menghebohkan jemputan di blog ini. Bukan niat tidak mahu menjemput semua teman-teman blog yang aku kasihi, akan tetapi..... nanti la, kenduri aku suatu hari nanti, aku jemput yer...InsyaAllah.


Aisyah, ahli baru dalam famili kami. Owh yer, ni adik laki aku yang no 3 kawin. Langkah bendul kakak dan abang dia. Kakak dan abang dia bile entah nak kawinnye..erkk


Bersama 'kekasih' yang sudah jadi milik orang.


Owh yer, ada orang kata adik ipar aku ni ada rupa Nurul Syuhada pengacara majalah tiga tu..hurmm...ye ke? Mungkin part lesung pipit tu kut..erkk..


Dan disebabkan adik dulu yang kawin berbanding kakak dan abangnya, maka agak teruk juga aku dan adik lelaki aku, Afnan kene sound dek segelintir hadirin yang hadir. Macam mana adik boleh kawin dulu daripada kakak dan abangnya. Dan semestinya aku la yang paling teruk kene sound memandangkan aku anak sulung.


Aku??...sengih je la.


Ada jugak hambaAllah yang tolong jawab. 'Coming soon!!'.. pandai-pandai dia jek.hehe

10 comments:

saizulhafiz said...

adik dh...akaknya bila???

natni said...

kfida kembali... ngeh3
{kfid org de aplod gmbo yg amek kt knduri fza, yg kfid ngan yus tu}

>.<

Afida Anuar said...

Saizul-->too soon to tell..hehehe..

Intan-->ye ye, dah kembali intan.Sori biarkan ia bersawang rawang... mekasih2 for the gambar...santekknye fizaaaa...

putrixue said...

saya ingin bertanya...

bila pulak giliran yang cik tudung biru tu ek?

keon said...

jgn lupa jemputttttttt

syahza said...

x sabar nak mkn nasik minyak made in ghanu... hehehe...

err cik pida,


psttt pstttt... psttttt!

paham x?

:.Yus.: said...

nnt kami dtg beramai2 ms kenduri akak ye..

tp kn oyak awal2 la..sng nk plan..hehe

Afida Anuar said...

Putrixue-->too soon to tell..hehehe

Keon-->ye ye..mmg wajib jemput. Jangn lupe datang eh..bile la tuh..erkk

Cik toin-->pssstt..paham2.nnti cik pida buat nasi minyak terengganu satu periuk,cik pida jemput cik toin eh..hehehe

Yus-->hehe..insyaAllah..entah bile la tuh yus..huhu

miSs dee 4 dino said...

aku dengar ade org kene risik sekali eh masa adik dia kawen..betul ke??
hehehehe..

chumylnya adik ipar dia..cantik!

Afida Anuar said...

Ida?? huh! sapa sapa yang kene risik tu?? hehehhehe

 

Browse