Mencipta Alasan...

Monday, November 29, 2010
Susah sangat ke nak buka pintu hati yang sudah lama terkunci rapi?
Sampaikan terpaksa diketuk, digerudi, digergaji kunci tiada henti, ohh.
Tapi masih terkatup hingga kini..

Silence.....


13 comments:

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Tak perlu diketuk, digerudi, digergaji tak henti2 tetapi yg penting, kuncinya mesti betul. Kunci itu sendirilah yg dpt menyelesaikan jawapannya. Siapa lagi yg memiliki kunci segala rahsia keghaiban dan hati manusia? Surah AlAn`aam:59 وَعِندَهُ ۥ مَفَاتِحُ ٱلۡغَيۡبِ لَا يَعۡلَمُهَآ إِلَّا هُوَ‌ۚ وَيَعۡلَمُ مَا فِى ٱلۡبَرِّ وَٱلۡبَحۡرِ‌ۚ وَمَا تَسۡقُطُ مِن وَرَقَةٍ إِلَّا يَعۡلَمُهَا Dan pada sisi Allah jualah anak kunci perbendaharaan segala yang ghaib, tiada sesiapa yang mengetahuinya melainkan Dialah sahaja dan Dia mengetahui apa yang ada di darat dan di laut dan tidak gugur sehelai daun pun melainkan Dia mengetahuinya.
Sebarang pendahuluan dan penangguhan adalah yg terbaik utk kita dan ada hikmahnya supaya kita tak menyesal di hari muka. Takdir Allah SWT berlaku menepati diri kita tanpa sesaat (Surah AlHadid:22 Tidak ada sesuatu kesusahan (atau bala bencana) yang ditimpakan di bumi dan tidak juga yang menimpa diri kamu, melainkan telah sedia ada di dalam Kitab (pengetahuan Kami) sebelum Kami menjadikannya . Wallahualam

sahromnasrudin said...

salam ziarah afida..mungkin pintu itu hanya hiasan semata dan bukan untuk dibuka oleh sesiapapun

Pn Kartini said...

salam..

knock!knock!knock!
...assalamualaikum...!!:):)
k tinie dtg menyapa nihh...moga pintu hatimu bisa menerimaku seadanya..usah dikatup..usah dikunci..;P

(saje nak sakat fida nihh..:)..)

Imadagreat said...

Salam kaka fida,

Semoga yang mempunyai kunci tersebut akan tolg bukakan pintu tu yek...;)

along79 said...

sesungguhnya tiada yg pernah mengunci dan dikunci... apa2 pun itu semua kuasa Allah dan terletak pada hati masing-masing...

Abd Razak said...

Assalamualaikum sdri afida..

Moga sdri sihat hendaknya..hari ni saya kurang sihat, terpaksa juga ke klinik..

Insya Allah akan ada orang diberi amanah dengan untuk membukanya..

Rbain said...

Kunci itu sebenarnya tidak pernah ada, hanya ada di minda kita sahaja yang mengatakan ia ada dan wujud. Semuanya hakikat wujud adalah khayalan tanpa wujud hakiki. Fahami hakikat ini maka anda jadi bebas sepenuhnya.

shameel Iskandar said...

Sesungguhnya Allah berkuasa ke atas hati-hati manusia. Hati boleh berbolak balik dgn izin-Nya.

MaizaC'Joe said...

Salam Kak Afida

kunci bersalut emas tu.. kadang-kadang bukan saja-saja nak berkunci tapi atas sebab pernah kunci terbengkok sikit.. langsung tak boleh guna pula.. padahal.. boleh ja hantar repair.. tapi ambil masa sikit ;)

moga akak sihat dan cerai selalu..

Afida Anuar said...

Tajnur-->waalaikumusalam wbt. Tajnur! Patutnya saya buat tajuk kunci yang hilang, hehe..apa pun terima kasih ya pak...pak pulak!!heh! jangan marah ya, gurau je...

Sahrom-->salam sahrom..wohoo, lain macam je maksud ni;)

Kak Tinie-->salam akak...ahaaaa, pintu untuk akak sentiasa terbuka, tak pernah terkatup pun. percaya lah;)

Imadagreat-->Salam ima.. kaka?hehe.. insyaAllah dik, satu hari nanti.

Along79-->setuju along...semuanya atas kehendak Dia.

Abdul Razak-->Waalaikumusalam saudara abdul razak, alhamdulillah saya sihat2 je di sini. Ooo, tak mengapa la. Kadang-kadang sakit tu pun nikmat kan saudara, get well soon then..

insyaAllah... saya yakin, pasti ada;)

Rbain-->Kalau ikutkan memang macam tu la, minda kita je sebenarnya. Tapi orang selalu mengaitkan nya dengan kunci...thanks Rbain. Lama tak dengar khabar..

Shameel-->lantas seharusnya bermohon kepadaNya untuk sebarang keputusan dan tindak tanduk, agar mendapat keredhaanNya dunia dan akhirat...

Maiza-->Salam mai... cerai? hehe..ahaa, banyak songeh pulak kunci emas mai ye.;)

azzey said...

Afida Anuar: slm kenal dari saya.....AZZEY..

Afida Anuar said...

Azzey: salam azzey... salam kenal juga..salam ukhuwah..thanks sudi singgah sini..

mr. a said...

sama macam tajuk dia

alasan

=)

selamat berkenalan

http://old-to-young.blogspot.com

 

Browse